نرخ پوشش تحصیلی دوره متوسطه اول در آذربایجان غربی ارتقا یافت

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: نرخ پوشش تحصیلی واقعی در دوره اول متوسطه از 88 درصد به 88.45 درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
نرخ پوشش تحصیلی دوره متوسطه اول در آذربایجان غربی ارتقا یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی "بابک حشمت" در حاشیه نشست مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با مدیران، سرگروههای آموزشی، انجمن اولیا و مربیان و شوراهای دانش اموزی که به صورت وبینار برگزار شد افزود: احصا عوامل بازدارندگی و شناسایی اسمی بازماندگان از تحصیل و جذب 524 نفر به چرخه اموزش در دوره اول متوسطه جزو اقدامات امسال این معاونت در سالجاری بوده است.

وی اظهار داشت: معلمان در ایام کرونا با ایثار و تلاشهای مضاعف خود با کمترین امکانات و تجهیزات اموزشی منازل شان را تبدیل مدرسه کردند تا چراغ دانش و علم اموزشی فروزان و روشن بماند.

حشمت گفت: ارتقا کیفیت اموزش ماموریت اصلی مدیران و معلمان بوده و تمامی تلاششان در این مجموعه در استان در راستای تحقق این امر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در دوره متوسطه اول حدود یکهزار و 535 محتوای آموزشی در ایام کرونا تولید شده است که بیش از 800 محتوا در نرم افزار شاد و سایت اداره تکنولوژی و گروههای اموزشی بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: عدم دسترسی 14 هزار نفر از دانش آموزان استانی به امکانات سخت افزاری نظیر گوشی و تبلت و غیره جهات استفاده در فضای مجازی و محرومیت برخی مناطق استان از پوشش اینترنتی به خصوص در نواحی مرزی و عشایری و روستایی از مشکلات استان محسوب می شود.

حشمت بیان کرد: عدم آگاهی و اطلاع کامل برخی از همکاران به نرم افزار های ویژه آموزشهای مجازی نیز از مسایل قابل پیگیری بوده و نیاز ویژه جهت آموزش و برگزاری دوره های اموزشی نیز لازم است .

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در راستای دستیابی دانش اموزان به شبکه شاد با هماهنگی ها ومساعدتهای استاندار آذربایجان غربی و مدیرکل آموزش و پرورش استان، توسط مرکز امار ایران 500 دستگاه تبلت به دانش اموزران نیازمند اهدا شد و رایزنی های لازم نیز با خیرین و مجامع انان و مخابرات نیزدر راستای رفع برخی مشکلات موجود انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار