از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی،آشنایی دانش آموزان با معانی و زیبایی های کلام الهی است

تهران ( پانا) – مرحله منطقه ای سی و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش آموزان منطقه 11، به صورت مجازی در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۱۶۶۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی،آشنایی دانش آموزان با معانی و زیبایی های کلام الهی است

غلامعلی عنایت مهر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 11 در گفت و گو با پانا گفت: قرآن کتاب جامعی است که برای همگان در همه عصرها و قرن ها نازل شده و اختصاص به قشر خاص و یا زمان خاصی ندارد. خداوند متعال در سوره فرقان آیه 30 از قول پیامبر(ص) می فرماید: پروردگارا همانا قوم من این قرآن را متروک گذاشتند. در واقع پیامبر در روز قیامت از مهجور ماندن قرآن توسط امت اسلامی به درگاه خدا شکایت خواهد کرد.

عنایت مهر افزود: در دوره کنونی و با توجه به شرایط آموزش و پرورش که متولی امر تعلیم و تربیت فرزندان و آینده سازان میهن اسلامی است نباید بگذاریم قرآن هم‌چنان مهجور بماند زیرا عصر ما عصر بازگشت به قرآن و توسل به ثقل اکبر و اصغر است تا از این راه بتوانیم توشه‌ای برگیریم و قرآن و اهل بیت را نصب العین خود در همه مراحل زندگی قرار دهیم.

وی در خصوص انس با قرآن در دوره نوجوانی و جوانی گفت: همه انسان ها به خصوص جوانان که فصل نشاط عمر خود را می‌گذرانند باید با قرآن انس بیشتری داشته باشند تا برکات مادی و معنوی آن را با چشم سر و چشم دل ببینند. شناخت قرآن و انس با آن برای هر فرد مسلمان خصوصاً نسل جوان که با اندیشه‌های نو سروکار دارند امری حیاتی است زیرا قرآن منبع مهمی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما را تشکیل می دهد. در این میان آن‌چه اهمیت دارد چگونگی انس با قرآن این منشور هدایت‌بخش است در واقع انسان باید قرآن‌گرا باشد و تمام امور خود را به قرآن پیوند دهد و قرآن را جزئی از باورهای درونی خود بداند.

عنایت مهر در ادامه تاکید کرد: بهترین راه انس با قرآن، تفکر و تدبر و تعمق در مفاهیم و معانی آن است زیرا خود قرآن با تعبیر «افلایتدبرون القرآن» انسان‌ها را به اندیشیدن در قرآن دعوت می‌کند.

وی در خصوص ضرورت برگزاری مسابقات قرآنی گفت: از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی آشنایی دانش آموزان با معانی و زیبایی های کلام الهی است که به تدریج باعث انس و تدبر بیشتر دانش آموزان با قرآن می شود. دانش آموزان با شرکت در مسابقات قرآنی، با زیبایی های کلام الهی و سخنان اهل بیت علیهم السلام آشنا می شوند و این آشنایی تأثیر بسزایی در شناخت مسائل دینی و اعتقادی دانش آموزان دارد.

عنایت مهر در خصوص نحوه برگزاری مسابقات قرآنی بیان کرد: مسابقات قرآنی همه ساله به صورت حضوری و با شرکت پرشور دانش آموزان برگزار شده است ولی امسال با توجه به مجازی بودن فعالیت مدارس، مسابقات به قوت قبل به صورت مجازی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: مسابقات امسال در مقطع ابتدایی و در رشته های حفظ، تلاوت تقلیدی، احکام و اذان، دی ماه و در بستر شبکه شاد برگزار شد و مسابقات متوسطه در رشته های قرآن و عترت و نماز و در دو بخش آوایی و پژوهشی در حال برگزاری و داوری است که پس از اعلام نتایج مرحله منطقه ای، نفرات اول هر رشته و پایه در مسابقات استانی حضور خواهند یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار