حاشیه‌نشینان چابهار از نعمت روشنایی بهره‌مند می‌شوند

زاهدان (پانا) - مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان با اشاره به راه‌اندازی واحد بخار نیروگاه چابهار تا پایان خرداد ماه گفت پس از بازدید رییس بنیاد مستضعفان از مناطق حاشیه‌ای چابهار، با هماهنگی‌های انجام شده در سه تا چهار ماه آینده ساکنان این مناطق از نعمت روشنایی برق برخوردار می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۶۶۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
حاشیه‌نشینان چابهار از نعمت روشنایی بهره‌مند می‌شوند

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، محسن امیری در حاشیه بازدید از نیروگاه چابهار با اشاره به روند پیشرفت ساخت واحد بخار این نیروگاه اظهار کرد: به‌دنبال تصمیم بنیاد مستضعفان درخصوص توسعه و ارتقای بهره‌وری نیروگاه چابهار، عملیات ساخت واحد بخار این نیروگاه توسط شرکت مپنا آغاز شده و تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا اضافه‌کرد: اکنون نیروگاه چابهار کمتر از نیم درصد برق کشور را تامین می‌کند و با اضافه شدن بخش بخار این نیروگاه که ظرفیتی ۱۶۰ مگاواتی را دارا است، سهم تولید برق این نیروگاه در کشور به حدود هفت دهم درصد خواهد رسید.

وی گفت: پیگیری‌های لازم برای تامین منابع مالی این نیروگاه از صندوق توسعه ملی انجام شده و با اخذ مجوزهای لازم و مذاکره‌های انجام شده با بانک مرکزی، تا حدودی از بار مشکلات مالی این پروژه کاسته شده است.

امیری در ادامه با بیان اینکه بنیاد مستضعفان آمادگی لازم برای آغاز عملیات اجرایی ساخت فاز دوم این نیروگاه را دارد، افزود: پس از بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از این نیروگاه، مکاتبه و رایزنی با شرکت برق منطقه‌ای استان انجام شد تا در صورت جواب‌گویی ظرفیت شبکه انتقال جنوب استان، احداث فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار نیز کلید بخورد.

وی با بیان اینکه فاز دوم این نیروگاه ظرفیتی معادل ۵۳۰ مگاوات دارد، تاکید کرد: در صورتی که نیاز به ساخت این فاز در استان و کشور وجود داشته باشد، بنیاد مستضعفان برای احداث فاز دوم این نیروگاه آمادگی دارد.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا با اشاره به بازدید تیر ماه گذشته رییس بنیاد مستضعفان از مناطق محروم حاشیه چابهار و دستور وی برای برق رسانی به مناطق حاشیه ای آن که از نعمت برق محروم بودند، گفت: پس از این بازدید و درخواست شرکت برق منطقه‌ای، ۳۰۰ دستگاه ترانس توسط بنیاد علوی و با هماهنگی هلدینگ برق و انرژی صبا تهیه و به چابهار منتقل شد.

امیری خاطرنشان‌کرد: همچنین با همکاری مسوولان استانی و بنیاد مستضعفان و نصب تیرهای توزیع برق و ترانس‌ها، اهالی منطقه «میرآباد» از مناطق حاشیه ای چابهار در سه تا چهار ماه آینده از نعمت روشنایی برق بهره‌مند خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار