ساماندهی قیمت موز با نظارت اتاق اصناف

تهران (پانا) - رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت موز انجام شده است، گفت توزیع و فروش این محصول با نظارت این نهاد ساماندهی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۶۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی قیمت موز با نظارت اتاق اصناف

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف، «سعید ممبینی» در نشست برنامه‌ریزی کاهش و کنترل قیمت موز افزود: با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت این محصول در سطح بازار و تاثیر قیمت آن بر سایر میوه‌ها، مقرر شد مشکلات واردات این کالا رفع و بر همین اساس سامانه ثبت سفارش باز و واردات موز در ازای صادرات سیب امکان‌پذیر شود.

وی بیان‌ کرد: در پی امکان فراهم شده، مقرر شد واردکنندگان متقاضی در ازای صادرات سیب، با هدایت و راهبردی اتحادیه‌های صنفی موزهای وارداتی را در شبکه‌های رسمی توزیع صنفی و با رعایت قیمت مصوب هر کیلو ۲۵ هزار تومان به مصرف کننده ارائه دهند.

رییس اتاق اصناف ایران همچنین از بازرسان اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد: چنانچه هر یک از فعالان اقتصادی، این محصول را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب به مصرف کننده ارائه دهد، بازرسان تشکیل پرونده داده و به سازمان تعزیرات ارسال کنند.

به گفته وی، با هماهنگی‌های به عمل آمده، سازمان تعزیرات حکومتی نیز تسریع در رسیدگی به این دست از پرونده‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

موز میوه‌ای مورد نیاز برای مردم است اما از اقلام اساسی مصرفی محسوب نمی‌شود که با قرار گرفتن در گروه هفت کالایی، به دلیل محدودیت‌های ارزی موجود در کشور به این گروه ارز تخصیص داده نمی‌شود و ثبت سفارش آن از اردیبهشت ماه ممنوع است.

با کم شدن واردات موز، عرضه این محصول در بازار کاهش یافت و در واکنش به این کاهش عرضه، قیمت موز در روزهای گذشته افزایشی شده است که البته با صدور مجوز واردات احتمال ریزش قیمت این کالا در بازار طی روزهای آینده پیش بینی می‌شود.

پیش از این نیز «حمید زادبوم» رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر تداوم ممنوعیت ثبت سفارش واردات موز اعلام کرده بود: واردات این محصول از محل تعرفه سیب درختی انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار