عدم دسترسی 34 درصد دانش‌آموزان کشور به منابع یادگیری در منزل

شیراز (پانا) – فرهاد اسماعیلی متخصص آموزش و پرورشو مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، در حوزه تیمزو پرلز، با اشاره به اینکه بنا بر نتایج آزمون تیمز در ایران، ۳۴ درصد دانش‌آموزان در خانه به منابع یادگیری دسترسی کمی دارند گفت ۵۵ درصد مدارس نیز در زمره مدارسی هستند که نیاز به توجه بیشتری در این مساله دارند.

کد مطلب: ۱۱۶۴۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
عدم دسترسی 34 درصد دانش‌آموزان کشور به منابع یادگیری در منزل

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برای اولین بار نشستی مشترک با صاحب نظران، اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره وزارت آموزش و پرورش با هدف رشد کیفیت آموزشی برمبنای یافته‌های آزمون تیمز ۲۰۱۹ برگزار کرد و مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز به عنوان یکی از متخصصین و صاحب نظران آموزش و پرورش درحوزه تیمز و پرلز در این جلسه شرکت کرده است.

اسماعیلی در این نشست گفت: دسترسی دانش‌آموزان در خانه به منابع یادگیری و نگرش والدین به درس علوم و ریاضی به عنوان دو متغیر موثر در نتایج آزمون تیمز هستند.

او افزود: یکی از راهکارهای مداخله‌ای تقویت دانش‌آموزان در این آزمون‌ها، توسعه کتابخانه‌های اینترنتی مدارس و تقویت و تربیت نیروی انسانی متخصص است.

این متخصص آموزش و پرورش در حوزه تیمزو پرلز همچنین با اشاره به اینکه بنا بر نتایج آزمون تیمز در ایران، ۳۴درصد دانش‌آموزان در خانه به منابع یادگیری دسترسی کمی دارند گفت: ۵۵ درصد مدارس نیز در زمره مدارسی هستند که نیاز به توجه بیشتری در این مساله دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: تجهیز و توسعه کیفی و کمی مدارس شبانه‌روزی برای ایفای نقش حمایتی و کمک به دانش‌آموزان محروم از جمله راهکارهای مداخله‌ای دیگر در تقویت نتایج آزمون تیمز است.

این نشست برای اولین بار در کشور در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و با حضور حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور برگزار شد و بناست تا نتایج این جلسه برای تصمیم سازی و مداخله مناسب در اختیار رییس جمهور قرار گیرد.

آزمون‌های تیمز و پرلز که توسط انجمن بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در سطح دنیا برگزار می‌شود به نوعی محک ارزیابی نظام‌های آموزشی در کشور‌ها و میزان موفقیت نظام آموزش و عملکرد آن است که آزمون «تیمز» روند آموزش ریاضی و علوم در پایه‌های چهارم و هشتم و آزمون «پرلز»، پیشرفت سواد خواندن ادبی و معلوماتی دانش‌آموزان را در پایه چهارم ابتدایی ارزیابی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار