عضو شورای شهر تهران تاکید کرد؛

تحقق تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام و توسعه پایدار با مشارکت همگانی

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران با اشاره به تعیین سرنوشت ایران در قرن جدید گفت تحقق تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام و توسعه پایدار با مشارکت همگانی صورت می گیرد و سال 1400 و انتخابات پیش رو برای ملت ایران نقطه عطف تاریخی است.

کد مطلب: ۱۱۶۳۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تحقق تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام و توسعه پایدار با مشارکت همگانی

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان نطق پیش از دستور با اشاره به پایان سال 99 گفت: در آستانه قرن جدید کشور عزیزمان ایران با بیم و امید آینده خود را نظاره می کند. 42 سال پیش در چنین ایامی ملت رنج دیده از استبداد و ستم به امید رسیدن به فردای بهتر به پا خواستند و پدران ما ندای آزادی، استقلال ، مردم سالاری و معنویت سر دادند و ما فرزندان این پدران در دنیای پر رقابت کنونی همچنان جستجوگر همان آرمان ها هستیم.

وی افزود: تجربه دوران پر آشوب جنگ و صلح کشورمان و مسیر توسعه سایر کشورها به ما آموخته که راه آبادانی کشور ما از مسیر هدف گذاری آگاهانه ، هوشمندانه و اتخاذ مدیریت علمی و برنامه ریزی گام به گام مبتنی بر منابع و داشته های کشور است و باید عملکردها به طور مداوم بر اساس برنامه ها و اصلاح عقب ماندگی ها پایش شود.

فراهانی با اشاره به لزوم تحول خواهی گفت: تحول خواهی مستمر امروز نه یک شعار سیاسی بلکه ضرورت ملی و میهنی برای رشد توسعه کشور باشد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز که ما باهم سخن می گوییم شوربختانه که هفت دهک جامعه زیر خط فقر زندگی می کنند در تلاش برای تامین نیازهای اساسی و در رنج و اضطرار هستند. کشوری با این همه منابع با یک درصد جمعیت دنیا، 8 درصد متوسط منابع مادی و معنوی دنیار را در اختیار دارد اما نتوانسته ایم پتانسیل های کشور را برای توسعه تمام عیار میهن به کار بگیریم.

فراهانی با بیان اینکه در آستانه قرن جدید باید به خودمان هشدار دهیم افزود: راز توسعه کشورهای دیگر در پنج ضلعی تکنولوژی، تجارت، یکپارچکی، دوستی و تعامل است. اگر نتوانیم با قرار دادن کشور در ریل و توسعه از یک سو و صلح و تعامل بین المللی و حرکت در مسیر شاه راهای سازندگی از سوی دیگر حرکت نکنیم نا کام می مانیم و قطعا فرزندان از ما به نیکی یاد نمی کنند و به عبرتی دردناک در تاریخ ایران کهن تبدیل خواهیم شد.

وی افزود: اتخاذ آشتی ملی و تعامل بین المللی و صلح جهانی در جهت توسعه کشور باید به هم برسند و انتخابات پیش رو نقطه عطفی است که سرنوشت ملت را در قرن جدید رقم می زند.

فراهانی ادامه داد: آیا رئیس جمهور و دولتی بر سر کار می آیند تا با تنش زدایی در عرصه سیاست خارجی و رویکرد تعاملی در سطح منطقه و حوزه روابط بین الملل و مهم تر از آن تعامل و مدارا در داخل کشور همه استعدادها را به سمت توسعه میهن به کار ببندد و یا خدایی نکرده دولت و رئیس جمهوری بر سر کار آید تا با شاخ و شانه کشیدن مکرر در خارج و سرکوب و حصر در داخل استعدادهای کشور را فرو می نهد و مسیر عقب افتادگی بیشتر برای ایران مظلوم رقم می زند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سال 1400 برای ملت ایران نقطه عطف تاریخی است، بیان کرد: آنچه نمی دانیم نتیجه انتخابات است اما آنچه مطلق می دانیم آن است که انفعال و عدم مشارکت عمومی نهایتا سپردن تعیین سرنوشت به دست اقلیتی خواهد انجامید که مسیر مضاعف ضدیت با توسعه و صلح را با سرعت بیشتری طی می کند.

فراهانی با اشاره به لزوم تحقق سه اصل بنیادی تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام و توسعه پایدار گفت: این اصول جز با مشارکت همگانی و پایداری خستگی ناپذیر در مسیر توسعه و سازندگی محقق نمی شود و امروز آینده روشن کشور و فرزندانمان فرا رویمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار