حاج علی اکبری: الگوی تعالی دختران، عطیه فاطمی است

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی الگوی تعالی دختران را عطیه فاطمی دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۱۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
حاج علی اکبری: الگوی تعالی دختران، عطیه فاطمی است

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و دهه مبارک فجر، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در جمع همکاران دفتر مرکزی حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در این نشست صمیمی به وصف شخصیت حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها پرداخت و جایگاه و منزلت ایشان را در عالم هستی ، جایگاه منحصر به فرد دانست و خاطر نشان کرد: امام راحل عظیم‌الشأن درباره شخصیت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها فرمودند: اگر حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها مرد بود، پیغمبر و خود رسول‌الله بود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان معیار رضا و غضب الهی را رضایت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برشمرد و گفت: به برکت وجود حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها خداوند تبارک و تعالی برکات زیادی را به عالم بشریت تقدیم کرده است که یکی از دیگری درخشنده‌تراست . امروز هم محیط عالم به جلوه مهدوی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها روشن است و این در حقیقت امتداد همان تجلی فاطمی است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری درادامه خاطرنشان کرد: به لطف خداوند متعال، تشکل ما در عهده ویژه مادرانه دارای نقش راه است البته جهات شخصیت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها مرد و زن نمی‌شناسد ، تمام عالم زیر خیمه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها هستند. اما آن محور ویژه که راجع به نقش‌های اختصاص بانوان است خوشبختانه در تشکیلات ما تبدیل به یک سند مبنا به عنوان الگوی تعالی دختران شده است و ان‌شاءالله باید هم آقایان ما هم خانم‌های ما قدر بدانند و پای این عطیه فاطمی و این هدیه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بایستند. وکار فکری، ترویجی، مهارتی، قلبی و قالبی و هم کار سیرتی و صورتی ان را به عهده بگیرند که امیدواریم ان‌شاء‌الله مجموعه ما از عهده بر بیاید و این کار را به شکل مناسب دنبال کند. در این زمینه هم آقایان مسئولیت دارند و هم خانم‌ها؛ خانم‌ها مسئولیت مضاعف دارند، آقایان هم مسئولیت‌شان محفوظ است مخصوصاً با عنایت به اینکه بخشی از این اقداماتی که چه در ستاد مرکزی چه در استان‌ها انجام می‌شود و بین خانم‌ها و آقایان فراگیر و مشترک است اینها رسالت‌شان در این بخش رسالت مهمی است. لذا موضوع را خوب درک کنند و از عهده آن وظایفی که دارند بربیایند.

وی در ادامه اضافه کردند: تمام کسانی که در ساحت عمومی در تشکیلات ما وظیفه‌مند هستند؛ چه در ساحت‌های معاونین و مدیران و چه در ستاد مرکزی و چه در استان‌ها، همه این آقایان باید کاملاً به مبنای الگوی تعالی مجهز باشند. این یک سند بالادستی است و متعلق به کل است و هر جا که طراحی‌های مشترک و برنامه‌ریزی‌های مشترک می‌شود باید این سند کاملا مدنظر قرار بگیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با یادآوری تقارن دهه فجر و ایام ولادت حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها گفت: هر جا که پرچم ولایت الهی برافراشته شود آن از برکات قیام فاطمی و انقلاب فاطمی است و این سرمایه‌گذاری حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است. باید قدرش را دانست و ارتباط ما نیز باید با نظام بر روی همین مبنا تعریف شود. آزادی، استقلال، عزت، دستاوردها و زحماتی که کشیده شده است و برکاتی که شامل حال نظام ما شده است اینها همه از برکات همین کوثر است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: این ظرفیت می‌تواند ملت‌های جهان را نجات بدهد و هم می‌تواند خودمان را ارتقاء، رأفت، شخصیت و کرامت بدهد. علاوه‌بر این چیزی که داده است می‌تواند ده‌ها برابر بیش از این هم به جایگاه ملت ایران در چشم ملت‌های جهان ارتفاع بدهد. باید ان‌شاءالله حق این نعمت بزرگ را ادا کنیم و عاشقانه کار کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پایان تصریح نمود: ما به سهم خودمان در سنگر اتحادیه باید قوی عمل کنیم و دائم باید به خودمان یادآوری کنیم از نعمتی که به عنوان نعمت اتحادیه در اختیار ما است؛ ودارای شبکه و امکان حضور در مدرسه و امکان ارتباط با دانش‌آموزان را داریم، چه‌قدر از این نعمت برای این حرکت عظیم استفاده کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار