آیین نمادین استانی اردوهای راهیان نور در آذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه (پانا) - آیین نمادین استانی اردوهای راهیان نور با حضور تعداد محدودی از دانش آموزان و مسئولان در یادمان شهید بروجردی شهرستان نقده برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین نمادین استانی اردوهای راهیان نور در آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، آیین نمادین استانی اردوهای راهیان نور با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاون هماهنگی سپاه شهدا استان آذربایجان غربی امروز در محل یادمان شهید بروجردی شهرستان نقده برگزار شد.

«مهین منافی» مدیر کل آموزش و پرورش استان در این مراسم اظهار داشت: درس آمادگی دفاعی در پایه های تحصیلی هر دو دوره اول و دوم متوسطه تدریس می شود و اردوهای راهیان نور در قالب مفاهیم این درس، اجرا می شود.

وی با بیان اینکه امسال اردوهای راهیان نور بصورت مجازی و در بستر شاد برگزار خواهد شد؛ افزود: آشنایی دانش آموزان با آرمانها و رشادتهای شهدا هدف اصلی راهیان نور است.

منافی خاطر نشان کرد: امسال ۵۷هزار دانش آموزان استان بمدت ۲۵روز از برنامه های راهیان نور بهره مند خواهند شد.

«قدرت اله قاسمی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز گفت: امروز کانال رسمی راهیان نور استان آذربایجان غربی با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس آغار به کار می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: راهیان نور یک بستر فرهنگی است که امسال بصورت مجازی و در فضای برنامه شاد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تاریخ، مشارکت در تجارب سرگذشت دیگران است و به فرمده امام راحل تاریخ معلم انسان است؛ ادامه داد: در تاریخ چهل و دو ساله انقلاب اسلامی، دفاع مقدس همچون نگینی می درخشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شجاعت میراث دفاع مقدس برای نسلهای آینده است؛ بیان کرد: درس اعتماد به نفس برای نسل جوان محصول توجه به تاریخ دفاع مقدس خواهد بود.

قاسمی خاطر نشان کرد: راهیان نور سفر به دریای نور و شجاعت است و باید بکوشیم آرمانها و باورهای شهدا به نسلهای آینده انتقال یابد.

سرهنگ نجمی معاون هماهنگی سپاه شهدا استان آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه دفاع ما دفاع مقدس بود چراکه زیر ساختهای این نظام مقدس است؛ اظهار داشت: امروز از نظر علمی و نظامی، ایران اسلامی قدرت اول منطقه است و این در سایه رهبری های امام عزیز و رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی با اذعان به اینکه خودباوری و عزت ملی یکی از دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است؛ افزود: امروز در عرصه موشکی و تولید واکسن کرونا ایران اسلامی در سطح جهانی مطرح است.

نجمی با تاکید بر اینکه اقتدار امروز را مدیون شهدا هستیم؛ بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، ما هنوز خرمشهرها در پیش رو داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار