مناظره‌های دانش‌آموزی در مازندران از امروز آغاز شد

ساری (پانا) - مسابقات ملی مناظره دانش‌آموزی با هدف توسعه فرهنگ گفتگو و تقویت تفکر خلاق و نقادانه به دبیری معاونت فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی از امروز آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مناظره‌های دانش‌آموزی در مازندران از امروز آغاز شد

محمد رضایی، سرپرست سازمان دانش‌آموزی به پانا گفت: «این مناظره‌ها در گام نخست، ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان را مد نظر دارد؛ مهارت‌هایی همچون تفکر نقادانه و سخنوری و توسعه فرهنگ گفتگو بر مبنای استدلال و اخلاق.»

به گفته او پیش از این یک تیم پسر و یک تیم دختر از پایه‌های نهم تا دوازدهم با اولویت هیأت روسای مناطق و شهرستان در هر شهرستان و منطقه استان تشکیل شده و از امروز شهرستان‌ها و مناطق طبق لیستی که بر اساس قرعه‌کشی تهیه و به آن‌ها اعلام شده است، دو به دو به مناظره می‌پردازند.

رضایی یادآوری کرد که هر تیم متشکل از ۴ عضو دانش‌آموز به همراه یک سرپرست است که از مربیان پیشتاز انتخاب شده است. هر تیم دارای دو عضو مناظره کننده و دو عضو محقق است. همچنین یکی از اعضای ۴ نفره تیم، سرپرست گروه خواهد بود.

رضایی تأکید کرد که مناظره‌ها حول مباحث اعلام شده خواهد بود و ورود به مباحث خارج از موضوع، نزاع‌های غیرعلمی و مجادلات روزمره و مرسوم ممنوع است و انتظار می‌رود که شرکت‌کنندگان به اصول اخلاقی در نقد آرای طرف مقابل پایبند باشند.

او توضیح داد که هر دو تیم مناظره کننده سه سخنرانی دو جانبه خواهند داشت و هر سخنرانی ۱۰ دقیقه زمان می‌برد؛ ۵ دقیقه برای تیم اول و ۵ دقیقه برای تیم دوم.

به گفته رضایی در پایان سخنرانی سوم، هیأت داوران که متشکل از ۳ داور است، ۱۵ فرصت دارند تا رأی خود را و نام برنده مناظره را اعلام کنند.

سرپرست سازمان دانش‌آموزی مازندران رعایت اخلاق مناظره علمی، توجه به فرآیندهای علمی، منطقی و مستدل، فن بیان، اسراف نسبت به موضوع و خلاقیت در طرح مسئله را از جمله موارد مؤثر در داوری برشمرد.

رضایی یادآوری کرد که ۱۹ اسفند آخرین مناظره بین دو تیم نهایی صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار