نخستین «پست، موزه، مدرسه» جهان در رشت افتتاح شد

رشت (پانا) - نخستین «پست، موزه، مدرسه» جهان با حضور رمضانعلی سبحانی فر، معاون وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت ملی پست و معاون استاندار گیلان و جمعی از مدیران استان در رشت افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
نخستین «پست، موزه، مدرسه» جهان در رشت افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره پست گیلان، مدیرکل پست گیلان در جریان این مراسم با اشاره به اینکه ساختمان پست در رشت در سال ۱۳۰۶ با زیربنای ۶۰۰ مترمربع بنا شده، ساختمانی که از بناهای تاریخی ثبت شده استان است، گفت: با زلزله ای که رخ داد این مکان آسیب دید و اکنون این بنا مرمت و « پست، موزه و مدرسه »در آن راه اندازی شده است.

در این موزه گزیده تمبرهای قبل و بعد از انقلاب و مجموعه ای از پاکت های تمبر و نامه‌های کمیاب خارجی و همچنین مجموعه ای از اقلام قدیمی موزه‌ای در حوزه ارتباطات به نمایش گذاشته شده است.

هدف از افتتاح این مرکز آموزش، پژوهش و فرهنگسازی در حوزه پست و تمبر و مهارت های ارتباطاتی عنوان شده است. آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه های مختلف ارتباطات و رسانه از جمله ارتقای سواد رسانه ای و مهارتهای ارتباطی از برنامه هایی است که در این مجموعه انجام خواهد شد.

همچنین از تمبر اختصاصی « پست، موزه، مدرسه جهان » در حاشیه مراسم افتتاح این پست موزه رونمایی شد.

این موزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ آماده بازدید علاقمندان است. پس از رشت؛ دومین مرکز پست، موزه و مدرسه ایران در شهرستان دلگان از توابع سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار