معرفی زنان پیشگام انقلاب در برنامه مجازی «سرمشق زندگی»

تهران (پانا) - همزمان با ایام دهه فجر و میلاد حضرت زهرا(س)، نقش زنان پیشگام انقلاب اسلامی توسط خانه فرهنگ شهید اندرزگو منطقه 14، در قالب پادکست در فضای مجازی تبیین می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۹۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
معرفی زنان پیشگام انقلاب در برنامه مجازی «سرمشق زندگی»

الهه توکلیان؛ رییس خانه فرهنگ شهید اندرزگو در گفتگو با پانا گفت: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و در ایام پیروزی شکوهمند اسلامی ایران در قالب برنامه «سرمشق زندگی»، به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و معرفی بانوان فعال و تاثیرگذار در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته می شود.
وی گفت: از جمله این زنان پیشگام که در برنامه «سرمشق زندگی» معرفی می شوند: مرضیه حدیدچی (دباغ)، مریم بهروزی و بهجت افراز(ام الاسراء) است که هر کدام از آنها، نقش تاثیرگذاری در مسیر شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند.
وی افزود: مریم بهروزی؛ دبیر کل جامعه زینب، از فعالین موثر در روند پیروزی انقلاب اسلامی، از مبارزین فعال قبل از انقلاب، که از افراد کلیدی و موثر در جلسات برنامه ریزی برای انقلاب و شکل گیری حکومت اسلامی است. مرضیه حدیدچی نیز که در دوران نهضت اسلامی طعم زندان و شکنجه های سخت رژیم پهلوی را چشیده بود و پس از پیروزی انقلاب سوابقی از جمله حضور در مجلس شورای اسلامی و فرماندهی سپاه همدان را در کارنامه خود دارد و بهجت افراز نیز در همان سالهای پیروزی انقلاب اسلامی، با پدیده تحرک اعضای گروهک هایی چون منافقین در مواردی روبرو شد و با این قبیل تحرکات به مقابله پرداخت و با شروع تجاوز رژیم بعث عراق به ایران، به کمک رسانی رزمندگان اسلام در جبهه ها پرداخت.
وی در پایان گفت: محصول پادکست «سرمشق زندگی» همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در صفحه مجازی خانه فرهنگ شهید اندرزگو به نشانی shahidandarzgoo.kh14@ منتشر می شود.

*ساره شادمهر، خبرنگار دانش آموز منطقه 14

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار