امروز در شورای شهر؛

جلسه شورای شهر ازاستعفای مسعودی ریحان تا تجمع در مقابل ساختمان شورای شهر

تبریز(پانا) - جلسه شورای شهر تبریز با یک استعفا همراه بود.

کد مطلب: ۱۱۵۹۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای شهر ازاستعفای مسعودی ریحان تا تجمع در مقابل ساختمان شورای شهر

دبیری رییس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه ضمن تبریک آغاز دهه فجر گفت: چهل و دو سال از انقلاب گذشته و هر روز شاهد پیشرفت در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سازندگی در کشور هستیم.
وی تصریح کرد: امروز که در گام ‌دوم‌ انقلاب قرار داریم امیدواریم‌ کشور به سمت عدالت و افزایش معنویت و اخلاق در جامعه حرکت کند.
دبیری افزود: امیدواریم‌ انقلاب روز به روز پیشرفت کند تا بتوانیم‌با اقتدار با دیگرکشورها مذاکره کنیم‌.
وی با اشاره به درگذشت جمشید نجفی چهره آشنا در عرصه موسیقی تبریز گفت: خبر درگذشت چهره آشنای موسیقی ایران و آذربایجان مرحوم آقای جمشید نجفی خواننده موسیقی ماندگار «خلبانان ملوانان » موجب تاسف و تاثر فراوان شد.
دبیری درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری، مردم شریف آذربایجان و کشور تسلیت گفت.
وی گفت: بررسی وضعیت ادامه خدمت ایثارگران در شهرداری تبریز با لحاظ مزایا باید مورد توجه قرار گرفته و هر چه سریعتر توسط شهردار تبریز مشخص شود.
مسعودی ریحان استعفا داد
امروز لایحه جنجالی متمم بودجه ۹۸ بگونه ای بررسی شد که منجر به استعفای غلامحسین مسعودی ریحان شد؛ قلی زاده عضو شورای شهر تبریز گفت:اگر متمم بودجه سال ۹۸ را امروز تصویب کنیم یعنی برای سال گذشته بودجه تصویب کرده‌ایم.
وی ادامه داد: آنهایی که این کار را درک کنند ما را نخواهند بخشید و آنهایی که ندانند ما را مسخره می‌کنند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: تصویب این متمم باعث خواهد شد به شعور ما در جامعه بخندند و این برای ما زیبنده نیست.
سونیا اندیش نیز تصریح کرد: مسئول جابجایی پروژه ها در بودجه چه‌کسی است این باید مشخص شود چه کسی حق وتو ۱۰۰ پروژه مصوب شورا که برای آنها وقت صرف شده را داشته است و ۲۹ درصد بودجه تغییر داشته و این معلوم‌نیست به دستور چه کسی بوده است.

مسعودی ریحان اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ پروژه مصوب شورا حذف داشته و ما از آن خبر نداشتیم.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز افزود: بودجه بدون اطلاع شورای شهر ۹۰۰ میلیارد تومان جابجا شده است که باید با این وضعیت ما استعفا دهیم.
وی تاکید کرد: باید از معاون عمرانی شهردار پرسید که چرا پروژه ها حذف شده است که بعد از این حرف نامه استعفای خود را به رییس شورای شهر تبریز تقدیم کرد.
در جلسه امروز شورای شهر چندین تذکر نیز وجود داشت که استوتچی گفت:در حادثه ای که در مترو اتفاق افتاد، نامه‌ای به رئیس سازمان قطار شهری نوشتم و رونوشت آن نیز به اعضا داده شد؛ اما چون نامه رسمی نبوده پاسخ داده نشده است.
وی اضافه کرد: ۴ ماه است که به سازمان پارک ها از طریق رئیس شورا نامه فرستاده شده که هنوز پاسخ داده نشده است.
استوتچی تصریح کرد: در جلسه‌ای که داشتیم براساس اظهارات سردار مولوی ۳ محور ابنیه، تجهیزات و خطای انسانی در این زمینه می‌تواند دخیل باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: خواسته بودیم راهبر نیز در جلسه باشد و از خود دفاع کند‌ اظهار نظر سردار مولوی قبل از ارائه نظر کارشناسی بوده است.
استوتچی در بخش دیکری از تذکرات خود گفت: امروز شایعه شده که افراد مختلف وارد بدنه شهرداری می‌شود، به جهت اینکه حرمت افراد حفظ شود نامی از افراد نمیبرم، شورای شهر در جریان ورود افراد به شهرداری باشد.
وی اضافه کرد: افراد در شهرداری جذب می‌شوند و در عین حال تبدیل وضعیت نیز انجام می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: یکبار مشخص شود فردی وارد شهرداری می‌شود یا نه و تبدیل وضعیت انجام میگیرد یا نه، اگر پاسخی به تذکرات و سوالات داده نشود حتما اسامی افراد را ارایه میکنم.
وی ادامه داد: کارمندان شهرداری وقتی تبدیل وضعیت ها را می‌بینند ناراحت می‌شوند و تبعیض ها مشخص می‌شود.
موسایی در پاسخ این عضو شورا گفت: برفرض مثال من فرزند سوم خانواده باشم دوست ندارم فرزند چهارم خانواده به دنیا بیاید چون از نان من کم خواهد شد؛ من به شخصه راضی نیستم تا یک نفر به شهرداری اضافه شود.
وی ادامه داد:ما در دوره شما ۱۱۰۰نفر از کارکنان را آزاد کردیم تا شهرداری چابک شود و بتواند هزینه های جاری را مدیریت کنیم.
بعد از پایان جلسه در محوطه ساختمان شورای شهر برخی از مربیان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به خاطر عدم پرداخت بیمه و قانون کار اعتراض مسالمت آمیز کردند که موسایی قائم مقام شهرداری تبریز با تهدید به این افراد گفت: نمی گذارم امشب در خانه های خود راحت بخوابید!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار