امام جمعه شهرستان قدس:

معلمان، فرهنگ سازان تاریخ هستند

شهرقدس (پانا)- امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به این که در شرایط کرونا بیش از گذشته باید قدردان زحمات کادر درمان بود، گفت اقتدار نظامی امروز ایران، حاصل دستاورد علمی دانشمندان است، اما باید قبل از هر چیز دست معلمان را بوسید. زیرا اگر معلمان دلسوز نباشند دانشمند و کادر درمانی هم تربیت نخواهد شد، در کلاس درس این معلم است که علاوه بر علم، درس فداکاری و ایثار می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان، فرهنگ سازان تاریخ هستند

رضا جوکار در مراسم آیین نواختن زنگ انقلاب اسلامی به مناسبت چهل و دومین سالروز ورود غرورآمیز امام خمینی(ره) به میهن، ضمن قدردانی از جانفشانی‌های شهدای انقلاب اسلامی و سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده بیان کرد: چهل و دو سال پیش در چنین روزی امام عزیز و بزرگوار پس از پانزده سال دوری از وطن، آوارگی و تبعید پیروزمندانه به ایران اسلامی بازگشت، وقتی او را از وطن تبعید کردند فرمود: اگر من کشور به کشور، فرودگاه به فرودگاه بروم از پای نخواهم نشست، مگر آنکه پیام آزادی خواهی ملت ایران را به گوش جهانیان برسانم و امروز پس‌ از گذشت چهل‌ و دو سال، راه امام هنوز زنده است، قیام‌های صورت گرفته در اقصی نقاط جهان که طی آن ملت‌های آزادی‌خواه بر علیه حاکمان مستکبر قیام کردند و حکومت جدید را روی کار آوردند، همه این‌ها محصول حرکت بیدارکننده امام راحل بوده است.

او افزود: یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی، جرأت بخشیدن به مردم دنیا بود. زیرا مردم جهان جسارت پیدا کردند در برابر حاکمان ستمگر خودشان و حتی آمریکای جنایتکار بایستند، آمریکایی که هیچ کشوری شهامت نداشت با آن رو در رو شود و شاه کشور هم دست‌بوس آن بود و اوامرشان را در کشور اجرا می‌کرد، اما امروز نه‌تنها خودمان برای کشورمان تصمیم می‌گیریم بلکه به سایر کشور‌های جهان هم جرأت دادیم و به آنها بیداری بخشیدیم.

همچنین او گفت: امروزه ایران به عنوان ایران قوی و مقتدر شناخته می‌شود، اگر ما مقتدر نبودیم امروز دشمن برای ترور کردن شخصیت‌های برجسته ما، سرمایه‌گذاری نمی‌کرد، ترور یعنی احساس ناتوانی و ضعف، یعنی ما نمی‌توانیم در میدان نبرد بر شما پیروز شویم، همانگونه که سردار سلیمانی و شهید فخری‌زاده ترور شدند، اگر دشمن قدرت داشت در میدان نبرد به مقابله با ما برمی‌خاست و این موضوع نشانگر اقتدار ماست.

در ادامه او افزود: ما در منطقه غرب آسیا و خاور‌میانه تنها کشوری هستیم که می‌توانیم ماهواره تولید کنیم و به فضا بفرستیم. ما امروز در عرصه‌های مختلف، برتری خود را با تلاش و اتحاد بین تمامی اجزای جامعه ثابت کردیم، تلاش برای داشتن ایرانی مقتدر، فقط با پیوند و اتحاد بین مردم و مسؤلین و همه اجزای جامعه حول محور ولایت فقیه میسر است.

او در ادامه با اشاره به فداکاری‌های معلمان در شرایط کرونایی گفت: در کلاس درس، این معلم است که فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری را آموزش می‌دهد. ما باید قبل از هرچیز دست معلمین را ببوسیم، زیرا اگر معلم نباشد کادر درمانی هم تربیت نخواهد شد و من جانانه خداقوت می‌گویم به معلم‌ها که خالصانه تلاش می‌کنند و تمام وقتشان را در راه تعلیم و تربیت نسل فردا نثار کرده‌اند.

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: مقتدر ماندن ایران، در گرو تحصیل دانش‌آموزان این مرز و بوم است، زیرا اقتدار نظامی امروز ایران، حاصل دستاورد علمی دانشمندان ماست، پس برای ساختن آینده ایران هریک از شما باید با رسیدن به اوج قله‌های علمی، مدیران و مسئولین لایقی برای ساخت ایران اسلامی باشید.

خبرنگار: امیرحسین افشانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار