اگر مجلس دانش آموزی شنیده شود می تواند مجلس بسیار کارآمدی باشد
اصفهان(پانا)_ اهداف اعضای مجلس دانش آموزی اهداف مشترک و واحدی است، چرا که قطعاً مشکلات دانش آموزی که در استان و چه در کشور مشکلات کاملاً مشخصی است.
کیانا شفیعی رئییس مجلس دانش آموزی دختران استان اصفهان در گفتگو با پانا گفت: ما در شرایط کنونی شاهد سیر نزولی جمعیت در کشورمان هستیم و شاهد هستیم که دکترها، معلم ها دانش آموزان و افراد مفید جامعه را از دست میدهیم. همین که من سعی کنم یکی نماینده کارآمد برای مجلس دانش آموزی باشم یعنی اینکه فرد مفیدی بوده ام ، همین که سعی کنم مشکل دو نفر از دانش آموزان ، دو نفر از هم نسل هایم را برطرف کنم یعنی اینکه من فرد مفیدی هستم و هدف اصلی من هم از ورود به این تشکل های دانش آموزی این هست که سعی کنم فرد مفیدی برای جامعه باشم.
وی در ادامه افزود: اگر بخواهم در آینده یک شغل مهم به خصوص یک شغل دولتی را انتخاب کنم، مجلس دانش آموزی می تواند بهترین مکتب برای فراگیری مباحث اجتماعی باشد و همچنین می تواند به من در فراگیری بخصوص مبحث دموکراسی کمک کند، ما در واقع اصلاً دموکراسی رو در مجلس دانش آموزی تمرین میکنیم.
شفیعی تصریح کرد: در خصوص اهداف اعضای مجلس دانش آموزی می شود با صراحت گفت، که اعضای مجلس دانش آموزی اهداف مشترک و واحدی دارند، چرا که قطعاً مشکلات دانش آموزی که در استان و چه در کشور کاملاً مشخص است و اگر هم که ما اهداف مشترکی نداشتیم به این خروجی مطلوبی که تمایل داشتیم دست پیدا نمی کردیم. از نظر بنده مشکلاتی که وجود دارد و بهترین اشخاصی که می توانند بیان کنند خود دانش آموزان هستند چرا که خود دانش آموزان در دل این مشکلات قرار گرفته اند و با صراحت آنها را درک میکنند و قطعاً هم با صراحت میتوانند آن ها را بیان کنند و این خود دانش آموزان هستند که میتوانند این دردهای مشترک را بیان کنند،
رییس مجلس دانش اموزی دختران اصفهان درادامه بیان نمود: اگر مجلس دانش آموزی شنیده شود می تواند مجلس بسیار کارآمدی باشد و باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه خود اقدامات مجلس دانش آموزی اقدامات محدودی هستند و صرفاً مجلس دانش آموزی یک نهاد صنفی مشورتی است و اهدافی هم که دنبال می کند اهدافی هستند که برای تمام دانش آموزان مشترک هستند. در خصوص اصلاح کنکور که در ادوار پیشین مجلس به مبحث حذف کنکور پرداختند و زمانی که مشاهده کردند، امکان حذف وجود ندارد، به اصلاح کنکور پرداختند. اهدافی مثل عدالت آموزشی مورد توجه قرار گرفت، که خوب بسیار هدف مهمی هست و ما شاهد این هستیم که عدالت آموزشی الان یک مبحث بسیار حائز اهمیت در سیستم آموزشی است. بسیاری از مباحث مختلف دیگه که باز می گردد به مفهومی کتاب درسی بودن کتابهای درسی که قطعاً در نشستهای مجلس دانش آموزی توسط اعضا بیان می شوند و ما به عنوان اعضای مجلس انتظار داریم که زمانی که مسئولی نشست مجلس حضور پیدا می کند، فقط صرفاً یک حضور نباشد و بعدا این مسائلی که مطرح می شود پیگیری شود.
وی در رابطه با تدریس های مجازی بیان کرد: در خصوص مشکلی که بنده فکر می کنم در شرایط فعلی باید در راس امور آموزشی قرار گیرد و ما قطعاً باید به آن بپردازیم مشکل تدریس مجازی است، لذا پیش از این با چنین مشکلی مواجه نبودیم و قاعدتاً تمهیداتی هم برای برای این شیوه نداشتیم،در حال حاضر شاهد هستیم که متاسفانه شرایط تدریس مجازی اصلاً شرایط قابل پذیرش و قابل قبولی نیست و دانش آموز و معلم اصلاً کلاس درس رو به رسمیت نمی شناسد به دلیل مشکلاتی که وجود دارد،به دلیل اینکه ما چندین پیامرسان را داریم برای تدریس مجازی، هزاران روش را داریم که خیلی از این روش ها هم روش های صحیح نیستند و ورود دانش آموزان به پیام رسان های شاد، اسکای روم و واتساپ و خیلی از پیام رسان های دیگر فقط باعث سردرگمی دانش آموزان می شود و این خروجی مطلوب را در بر نخواهد داشت و میشود گفت مشکل اساسی ما در شرایط فعلی این است و اگر برطرف نشود،ما قطعاً دانشآموزانی رو خواهیم داشت که از سطح سواد بسیار پایینی برخوردار خواهند بود ، که بنده در نطق خودم در مجلس دانش آموزی کشور این موضوع را مطرح کردم، که واقعاً دیگر نمیتوانیم بگوییم تدریس مجازی باید، بگوییم رفع
تکلیف مجازی چرا که الان دانش آموز و معلم ما فقط به خاطر رفع تکلیف سر کلاس درس حاضر میشوند و این خیلی معضل بنیادینی هست که میبایست برطرف شود، لذا نمی توان این موضوع را واگذار کنیم به زمان و بگوییم که زمان میگذرد و محدودیت های وضع شده رفع شده،تا بعد بتوانیم به صورت حضوری جبران کنیم،خیر ما باید برای تدریس مجازی یک چاره بیندیشیم.
کیانا شفیعی در پایان گفت:امید داریم که با همراهی اعضای توانمند مجلس دانش آموزی استان بتوانیم مشکلات دانش آموزان استان را برطرف کنیم و به طور کلی،مشکلاتی در استان ما فراگیر هستند از جمله این نکته که از زمانی شروع تدریس آنلاین در مدارس ۲۰ درصد از دانشآموزان استان ما دسترسی به گوشی هوشمند و یا اندروید ندارند و یعنی اینکه ۲۰ درصد از دانش آموزان استان ما امکان ادامه تحصیل را نخواهند داشت، تلاش مجلس دانش آموزی استان بر این خواهد بود که ما بتوانیم امکان تحصیل برابر را برای این همه دانشآموزان فراهم کنیم.
ارسال دیدگاه