روند برگزاری اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان تشریح شد

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران درباره روند برگزاری اردوهای تیم ملی توضیح داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
روند برگزاری اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان تشریح شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسعود آرمات درباره نحوه انتخاب بازیکنان دعوت شده به اردوهای انتخابی این تیم، گفت: حدود 80 نفر افراد انتخاب شده، از لیگ برتر والیبال نوجوانان که به میزبانی کاشان برگزار شد و منتخب بازیکنان معرفی شده هیات‌ها از چهار استان البرز، زنجان، تهران و قزوین هستند.

وی تصریح کرد: برنامه بررسی نفرات پیشنهاد شده از دیگر هیات‌های استانی نیز در دست اقدام است. بازیکنانی که در لیگ برتر نوجوانان حاضر نبودند نیز اگر از سوی هیات‌های استانی معرفی شوند، حتما مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
آرمات بابیان این که قبلا قرار بود کادر فنی به استان‌ها سفر کنند، تصریح کرد: این روش تغییر کرد و ‌اگر نفرات معرفی شده از استان‌ها زیاد باشند، اعضای کادر فنی به آن استان‌ها سفر می‌کنند و نسبت به انتخاب برترین بازیکنان برای شرکت در اردوی آماده‌سازی اقدام می‎شود و اگر نفرات معرفی شده استان کم باشند، آنان به تهران سفر می‌کنند و در تهران ارزیابی‌ها انجام می‌شود.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ادامه داد: به همین دلیل من به همراه دو نفر از کادر فنی تیم به آمل سفر کردیم تا شرایط منتخبین استان‌های مازندران و گلستان را که حدود 90 نفر بودند، را بررسی کنیم. از امروز (شنبه) نیز به استان‌های آذربایجان غربی و شرقی سفر خواهیم کرد تا نفرات آن استان‌ها را نیز بررسی کنیم.
وی با بیان این که اردوی‌های انتخابی تیم والیبال نوجوانان پسر از روز دوشنبه 13 بهمن‌ماه در آکادمی ملی المپیک آغاز می‌شود و برای رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، دعوت‌شدگان در گروه‌های 25 نفره به اردوها می‌آیند، گفت: هر مرحله اردو، در مدت سه روز برگزار خواهد شد و توانایی بازیکنان از نظر پارامترهای مدنظر سنجیده خواهد شد. در نهایت بهترین نفرات به اردوی آماده‌سازی که از اول اسفند برگزار می‌شود، دعوت خواهند شد.

آرمات تصریح کرد: بنابراین تا پایان بهمن ماه سه روز اردو و یک روز استراحت خواهیم داشت تا تمامی منتخبین کشور، در پنج تا شش اردوی انتخابی شرکت کنند. پیش‌بینی می‌کنیم که حدود 120 نفر در این اردوها شرکت کنند و در نهایت، 40 نفر از بهترین‌ها در اردوی آماده‌سازی شرکت می‌کنند.
سرمربی تیم والیبال نوجوانان با بیان این که این نفرات تا پایان سال در اردو خواهند بود، گفت: در سال آینده، از بین آن‌ها 25 نفر برتر برای شرکت در اردوهای آماده‌سازی دعوت خواهند شد. البته بازیکنان انتخابی باید در تمامی اردوها عملکرد خوبی داشته باشند و در غیر این صورت، نفرات جایگزین به اردو دعوت خواهند شد.


وی درباره ضرورت بررسی نفرات بیش‌تر به رغم برگزاری لیگ برتر نوجوانان در کاشان که با حضور اعضای کادر فنی برگزار شد، گفت: هدف نخست فدراسیون، این است که حق کسی در این زمنیه از بین نرود. بنابر این علاوه بر منتخبین این مسابقات، باید وضعیت نفرات جامانده از دیگر استان‌ها حتما بررسی شود.

آرمات درباره کیفیت فنی لیگ برتر نوجوانان نیز گفت: ابتدا باید از دکتر داورزنی و فدراسیون والیبال برای برگزاری این مسابقات تشکر و قدردانی کنم زیرا نفرات بسیار خوبی در این رقابت‎‌ها، در مدتی کوتاه انتخاب شدند. شاید 70 درصد نفرات دعوت شده به اردوهای انتخابی، از نفرات برتر این مسابقات باشند. با توجه به این که امسال مسابقات آسیایی نداشتیم، نگرانی کادر فنی انتخاب نفرات شایسته برای حضور در اردوهای تیم ملی بود و برگزاری لیگ برتر نوجوانان، بسیاری از نگرانی‌ها در این زمینه را از بین برد.
وی تصریح کرد: مسابقات از سطح فنی خوبی برخودار بود و بازیکنان بسیار شایسته‌ای در آن شرکت کردند. تیمی که سال گذشته قهرمان شده بود، امسال سوم شد چون سطح مسابقات خیلی بالا بود. با این حال به این مسابقات اکتفا نکردیم و باید هر بازیکنی که شرایط مناسبی برای حضور در تیم ملی نوجوانان دارند و در لیگ برتر این رده سنی شرکت نکردند، ارزیابی شوند. حتی در زمان تشکیل اردوها، باز هم اگر بازیکنی شایسته‌ای معرفی شود حتما ارزیابی خواهد شد و اردوی تیم ملی تا مسابقات جهانی بر روی بازیکنان شایسته باز خواهد بود.

آرمات در پایان درباره فهرست نفرات دعوت شده به اردو گفت: اردوهای انتخابی از روز دوشنبه 13 بهمن در تهران آغاز می‌شود و فهرست اولیه نفرات که تا کنون انتخاب شده‌اند، امروز (شنبه) اعلام خواهد شد. بازیکنان دعوتی حتما باید برای حضور در اردو، تست PCR داشته باشند. افراد در خوابگاه فدراسیون مستقر می‌شوند اما تمرینات در آکادمی ملی المپیک (مجموعه ورزشی انقلاب تهران) برگزار خواهد شد. فهرست بازیکنانی که در هفته آینده نیز برای شرکت در اردو انتخاب می‌شوند، در مرحله دوم اعلام خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران در سال 2021 میزبان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 19 سال جهان است و تیم کشورمان با هدایت مسعود آرمات در این مسابقات با 19 تیم برتر جهان رقابت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار