پایان دوره آموزشی خبرنگاران پانا ویژه دانش آموزان پسر در کهگیلویه وبویراحمد

مدرس خبرگزاری پانا: شروع مصاحبه با سوال کلیشه ای یعنی شلیک تیر خلاص به مخاطب

یاسوج (پانا) - دوره سه روزه آموزش مقدماتی خبرنگاری دانش آموزان پسر کهگیلویه وبویراحمد با آموزش اصول و مبانی مصاحبه در محل سازمان دانش آموزی استان به پایان رسید.

کد مطلب: ۱۱۵۸۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
پایان دوره آموزشی خبرنگاران پانا ویژه دانش آموزان پسر  در کهگیلویه وبویراحمد

در روز سوم و پایانی دوره آموزش خبرنگاری ویژه پسران، دانش آموزان ضمن آشنایی با اصول و مبانی مصاحبه زیر نظر صمد احسانی مدرس خبرگزاری پانا، شیوه های نوین مصاحبه، انواع مصاحبه، ویژگی های مصاحبه کننده و مصاحبه شونده، نگارش و تنظیم مصاحبه را فرا گرفتند.

احسانی با اشاره به نکات کلیدی در مصاحبه خطاب به دانش آموزان خبرنگار گفت: مصاحبه را با سوال های کلیشه ای شروع نکنید. به عنوان مثال:«لطفا خودتان را معرفی کنید.»پاسخ این گونه سوال ها برای مخاطب، خسته کننده هستند و چنگی به دل نمی زنند.در واقع شروع مصاحبه با سوال کلیشه ای شلیک تیر خلاص به مخاطب است.

مدرس خبرگزاری پانا در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین پرسیدن سوال سخت در آغاز مصاحبه را شلیک تیر خلاص به خبرنگار بیان کرد و گفت: مصاحبه خودتان را با سوال های سخت شروع نکنید، سوال سخت باعث آزار و گاه وحشت مصاحبه شونده می شود و می تواند باعث توقف مصاحبه در همان ابتدا شود.

احسانی با بیان اینکه مصاحبه خوب مصاحبه ای است که پایان خوبی داشته باشد، اظهار کرد: برای پایان مصاحبه، یک سوال که حدس می زنید منجر به یک جواب جالب و قابل توجه شود، در آستین داشته باشید.

سید نظام مرادی، رئیس سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد امروز نیز همچون روزهای گذشته از روند برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری خبرگزاری پانا بازدید کرد.

لازم به ذکر است دوره خبرنویسی، گزارش نویسی و مصاحبه، ویژه دانش آموزان دختر 5،4و 6 بهمن ماه و دوره پسران 8،7و 9 بهمن ماه با همت سازمان دانش آموزی و زیر نظر خبرگزاری پانا با هدف تربیت دانش آموز خبرنگار، آموزش و مشارکت دانش‌‌‌آموزان در فرایند خبر و امر اطلاع‌رسانی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار