علیرضا فرجی*
نقش رسانه در انتخابات ۱۴۰۰
با وجود شرایط حساس کرونا و ناهنجاریهای بوجود آمده بخاطر شیوع این ویروس، قطع به یقین جلسات، همایشها و گردهمایی ها از برنامههای سنتی انتخابات خارج شده و نوآوری در تبلیغات، از اهمیت ویژهای برخوردار خواهد بود.
اجتماعات مردمی، همایش، دیدارهای چهره به چهره، جلسه، واسطه، پول و سفرههای رنگارنگ؛ چاشنی اصلی پیروزی را رقم زده و به عنوان رکن اصلی کاندیداها به کارگیری شده است.انتخابات در ایران همواره با چالشهایی روبه رو بوده که شاید این امر در دیگر نقاط جهان کمتر قابل مشاهده باشد.
باید اشاره کرد، در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ۱۴۰۰؛ نحوه تبلیغات، تغییر چشمگیری خواهد داشت و رسانه مهمترین عامل در تعیین منتخبان است.
ایجاد شرایط حساس کرونا در سلامتی و ناهنجاریهای بوجود آمده بخاطر شیوع این ویروس قطع به یقین جلسات، همایش و گردهمایی از برنامههای سنتی انتخابات خارج و نوآوری در نحوه تبلیغ، مهمترین رکن را رقم خواهد زد.
در این بین رسانه و خبرنگاران آغازگر تحولی عظیم در بعد ساختاری انتخابات خواهند بود که با ایجاد موجهای روانی و انگیزشی به کمک کاندیداها میآیند.
با توجه به بهرهمندی افراد از گوشیهای هوشمند و حضور فعال در فضاهای مجازی، خانوادهها ناخوداگاه در مسیر هدایت شده اصحاب رسانه قرار خواهند گرفت تا مطمئنترین و سادهترین راه را برای خود انتخاب کنند.
بنابراین سال ۱۴۰۰ برای حضور و پیروزی خبرنگاران در عرصه انتخابات و تعیین نقشه راهبردی کاندیداها جهت رسیدن به هدف مورد نظر، از جمله تاثیرگذارترین اتفاقات است.
معاون اداره تربیت بدنی ورامین*
ارسال دیدگاه