مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست مدیریت فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان:

باید تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی را بشناسیم و از سرمایه‌های انسانی محافظت کنیم

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از اهمیت ترسیم یک شمای کلی، متشکل از موضوعات مرتبط با فوریت‌های روانی-اجتماعی دانش‌آموزان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۵۴۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
باید تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی را بشناسیم و از سرمایه‌های انسانی محافظت کنیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، صبح امروز جلسه تخصصی مدیریت فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و مسعود ثقفی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی و عزیزاله بابلی رئیس اداره مشاوره تربیتی در محل اتاق شورا برگزار شد.

فولادوند در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از اصول مهم در آموزش و پرورش توجه به مسایل تربیتی و تربیت دانش آموز سالم است، گفت: باید تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی را بشناسیم و از سرمایه های انسانی محافظت کنیم. باید یک شمای کلی از وضعیت موضوعات مرتبط با فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان ترسیم کنیم.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از تیم تخصصی در این خصوص، ضمن بررسی شیوه نامه اجرایی مدیریت فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان، توجیه کارکنان و تیم روانشناختی را خواستار شد و افزود: میز نماد مناطق باید به صورت هفتگی به ریاست مدیر منطقه برگزار شود و چگونگی عملیات اجرایی فوریت ها و برنامه یاریگران زندگی و شناسایی کانون های پرخطر بررسی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در خصوص برگزاری جلسات هم ارز، طبق دستورالعمل وزارتی، عزت نفس و اعتماد به نفس را کلید اصلی سلامت و بهداشت روان قلمداد کرد و ادامه داد: به صورت علمی و تخصصی مطالعه فرآیندی و عملیاتی در خصوص مراقبت ها و فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان در جهت کاهش عوامل موثر و مرتفع شدن آنها صورت پذیرد.

در ادامه مجتبی ولی پوری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز بر شناسایی دقیق آسیب های اجتماعی و روانی و توانمند کردن همکاران و استفاده از استاتید مجرب و ارائه خدمات با کیفیت تصریح کرد و خواستار حمایت هر چه بیشتر از مراکز مشاوره تحصیلی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار