با اجرای طرح بیماریابی خانه به خانه؛

مرگ و میر کرونا در سیستان و بلوچستان ۵۰ درصد کاهش یافت

زاهدان (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد موارد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان با اجرای طرح خانه و محله محور سردار شهید سلیمانی ۵۰ درصد کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۱۵۱۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مرگ و میر کرونا در سیستان و بلوچستان ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، با اظهار خرسندی از کاهش تعداد موارد مثبت جدید و کاهش موارد بستری روزانه در استان گفت: این موارد در مقایسه با زمان مشابه در ماه گذشته بیش از ۸۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به نهم دی ماه در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یک مورد فوت ناشی از بیماری کرونا اتفاق افتاده است و تعداد کل موارد فوت استان در مقایسه با زمان مشابه در آذر ماه بیش از ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین در ۷ روز اخیر هیچ مورد مرگی در بیمارستان‌بوعلی زاهدان اتفاق نیفتاده است.

سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهار کرد: طرح تکمیلی مقابله با بیماری ویروس کرونا با عنوان «طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» از آبان در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: این موفقیت را ناشی از مشارکت مسوولانه و هوشمندانه اکثریت هم استانی های عزیز در رفتارهای پیشگیرانه، مجاهدت مدافعان سلامت و اجرای موفق طرح محدودیت هوشمند کرونایی و طرح خانه و محله محور پیشگیری از کرونا یا طرح سردار شهید سلیمانی بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اگر کرونا را دست کم بگیریم و رفتارهای پیشگیرانه را کاهش دهیم احتمال وقوع موج های آتی هم گیری کرونا وجود دارد.

وی سرمای هوا و تجمع اعضای خانواده در فضاهای با تهویه کم هوا را از جمله تهدیدات آتی برای مدیریت بیماریهای تنفسی و از جمله کرونا در استان عنوان کرد و گفت: هر چه از فصل سرد سال می گذرد حذف دورهمی های خانوادگی اهمیت بیشتری پیدا می کند و لازم است تا اعضایی از خانواده که علائم بیماری تنفسی دارند هر چه سریعتر از افراد سالم خانواده جدا شوند.

هاشمی استمرار برنامه های مراقبتی، نظارتی و حمایتی در قالب طرح شهید سردار قاسم سلیمانی را مهمترین رویکرد نظام سلامت برای حذف چرخش ویروس در جامعه عنوان کرد و گفت: بیماری یابی و مراقبت حضوری در حاشیه شهرها و اماکنی که شرایط دسترسی به اینترنت یا تلفن وجود ندارد توسط تیم‌های متشکل از مراقبان سلامت و داوطلبان بسیجی شروع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارائه خدمات اقامتی برای بیماران شناسایی شده کرونا که در منزل شرایط مناسبی برای جداسازی از سایر اعضای خانواده ندارند را یکی از محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: تیم های مراقبتی بعد از شناسایی هر مورد مثبت، پیشنهاد اقامت در مراکز قرنطینه‌ای و جداسازی موقت فرد مبتلا از اعضای سالم خانواده را مطرح می کنند که در صورت موافقت آنان به مرکز قرنطینه انتقال خواهد یافت در غیر این صورت آموزش های لازم برای مراقبت و پرستاری از بیمار در منزل را به اعضای خانواده ارائه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار