حاجی میرزایی در پانزدهمین نشست «گفتگوی هفته» بیان کرد؛

تغذیه روحی دانش‌آموزان در دوره 12 ساله مدرسه

تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت یک جامعه برای ساختن آینده است/ماموریت بزرگ تربیت منحصر در آموزش و پرورش نیست و مجموعه نهادهای متعددی درگیر تربیت نسل نو هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تعلیم و تربیت را بزرگترین فرصت جامعه برای شکل دادن به شخصیت انسان‌ها و پرداختن به هویت آنان دانست.

کد مطلب: ۱۱۴۹۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تغذیه روحی دانش‌آموزان در دوره 12 ساله مدرسه

پانزدهمین نشست «گفتگوی هفته» با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها در بستر شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی در این نشست با بیان اینکه بدون شک تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت یک جامعه برای ساختن آینده است اظهار کرد: این موضوع بزرگترین فرصت جامعه برای شکل دادن به شخصیت انسان‌ها و پرداختن به هویت آنان همچنین آماده کردن آنان برای حضور فعال در یک زندگی جمعی است.

وی ادامه داد: بدون تردید تحقق اهداف این جهان و آن جهان در گرو بهره مندی موثر از این فرصت طلایی برای شکل دادن به زندگی انسان‌هاست.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بهترین این فرصت در اختیار آموزش و پرورش است به جهت اینکه سنین افراد سنین یادگیری، شکل گیری و تاثیرپذیری است. نسل نو در این دوره با استقبال خانواده‌ها به دست نظام تعلیم و تربیت سپرده می‌شوند و در یک فرصت ۱۲ ساله در اختیار ما هستند تا از نظر روحی تغذیه شوند و دانش و آگاهی لازم را برای زندگی خود کسب کنند.

حاجی میرزایی گفت: شاید یکی از مهم ترین سوالاتی که باید به آن بیاندیشیم این است که از این ظرفیت اساسی و مهم تاکنون جقدر استفاده کردیم؟ نکته دیگر این است که این ماموریت بزرگ منحصر در آموزش و پرورش نیست و مجموعه نهادهای متعددی درگیر تربیت نسل نو هستند.

وی با بیان یک سوال مهم که تا چه حد مجموعه این تحرکات هم افزا بوده و مجموعه تلاش‌ها در کنار همدیگر به شکل گیری یک تربیت منسجم کمک کرده است، یکی از مهمترین این نهادها را نهاد تعلیم و تربیت دینی و حوزه‌های علمیه دانست و افزود: بیشترین نزدیکی بین کار ما و ماموریت‌های حوزه‌ها وجود دارد لذا سوال مهم این است که فعالیت و ترکیب این دو نهاد در کنار همدیگر تا چه حد هم افزا است؟

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه نسل ما در معرض مخاطرات بسیار جدی است و به سرعت پدیده‌های جدید آرامش جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهد گفت که این مخاطرات تعادل‌های روحی را دچار نوسان و کاستی می‌کند لذا عرصه تعلیم و تربیت است که باید کمک کند دانش‌آموزان بتوانند روی پای خود بایستند و در برابر مخاطرات مواجهه فعال و هوشمندانه داشته باشند.

حاجی میرزایی در ادامه به همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و حوزه عملیه اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته احساس می‌کنم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده نکردیم شاید به جای تعبیر همکاری نیازمند یک نگرش واحد هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار