محسن هاشمی: از باغات تهران ته مانده ای باقی است

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت از سالیان قبل تعداد زیادی از باغات تهران از بین رفته و اکنون در پایتخت دیگر باغی به معنای گذشته باقی نمانده لذا حفظ و صیانت از باغات برای شورای پنجم از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

کد مطلب: ۱۱۴۶۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: از باغات تهران ته مانده ای باقی است

محسن هاشمی در پایان دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران در خصوص بحث بررسی پرونده باغات در شورا و اینکه چرا برخی پرونده هنوز بلاتکلیف هستند گفت: بررسی پرونده باغات در شورای پنجم از حساسیت ویژه ای برخوردار است چرا که می دانید در طول سالیان قبل تعداد زیادی از باغات تهران از بین رفته به طوریکه در طول 60 سال گذشته 100 هزار پارسل باغی تهران از بین رفته و اکنون ته مانده ای از باغات تهران باقی مانده لذا برای حفظ و صیانت از باغات موجود باید حساسیت ویژه ای به خرج داد.

هاشمی افزود: در سالهای قبل بیش از 30 هزار درخت در شهر تهران قطع شده گرچه تعدادی بوستان به تهران افزوده شده اما می دانیم که اهمیت درختان تا چه اندازه برای شهر تهران حیاتی است. همچنانکه ما دیگر سازمانی به نام باغات نداریم و این سازمان تبدیل به سازمان بوستان ها و فضای سبز شده چرا که باغی دیگر در تهران باقی نمانده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: چنین روندی موجب شده دیگر مالکین توجهی به درختان نداشته باشند و همین امر سبب شده تا در شورای پنجم اهمیت ویژه ای به حفظ درختان و باغات داده شود.

هاشمی افزود: در سال بالغ بر 10 هزار پرونده ملکی داریم که در خواست جواز ساخت می کنند و از این تعداد تنها 100 الی 120 پرونده به شورا می آید برای تشخیص باغ یا غیر باغ بودن لذا در این موارد اعضای شورا با حساسیت این موارد را بررسی می کنند که در برخی موارد هم سوءتفاهم بین اعضا به وجود می آید.

هاشمی گفت: درهر پرونده ای هم که به جمع بندی نهایی نرسیم به رای اعضای شورا رجوع می کنیم.

محسن هاشمی همچنین در خصوص برخی پرونده ها که رای کمیسیون ماده 7 گرفته اند و هنوز بلا تکلیف مانده اند، گفت: در این مورد بیش از 60 پرونده وجود دارد که در 40 مورد آن از قدیم رای باغ داشته و اکنون نیز رای باغ دارد که باید گفت مشکلی در این پرونده ها وجود ندارد اما 20 پرونده وجود دارد که در گذشته رای باغ نداشته و اکنون رای باغ گرفته و همین امر محل اشکال است که البته در این خصوص در مباحث حقوقی چندین جلسه داشتیم که د برخی اعضا نظرشان این بود این پرونده ها مجدد در صحن مطرح شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار