احمدرضا دبدبه منتخب طرح استعدادیابی قرآنی نوجوانان کشور:

قرآن کریم دریای رحمت و برکت برای همه است

شیروان(پانا)- به مناسبت هفته قرآن و عترت و معرفی نخبگان قرآنی، گفتگویی با قاری نوجوان و منتخب طرح استعدادیابی قرآنی نوجوانان کشور، جناب آقای احمدرضا دبدبه انجام داده ایم که توجه همه علاقمندان به فراگیری قرآن مجید را به این گفتگو جلب می نماییم.

کد مطلب: ۱۱۴۶۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
قرآن کریم دریای رحمت و برکت برای همه است

جناب آقای احمدرضا دبدبه ضمن عرض تبریک به جهت انتخاب جنابعالی در طرح استعدادیابی قرآنی نوجوانان کشور و تشکر بابت شرکت در این گفتگو، لطف نموده خودتان را به صورت مختصر معرفی نمایید؟

ممنونم، بنده احمد رضا دبدبه قاری و خادم قرآن کریم متولد ۵ آبان 1385در شهرستان شیروان هستم و در حال حاضر نیز در پایه هشتم در دبیرستان امیر کبیر مشغول به تحصیل می باشم.

آموختن قرآن را از چه سنی شروع کردید؟

بنده از سن شش سالگی مشغول به فراگیری قرآن کریم شدم و همیشه همراه با مادرم در جلسات قرآن خانگی شرکت می‌کردم و این باعث شد تا به یادگیری و تلاوت قرآن مجید علاقه مند شوم و همچنین پدرم نیز با دادن هدیه مشوق بنده بودند.

چند نمونه از موفقیت هایی را که از همنشینی با قرآن کریم در زندگی ات کسب کرده ای را اشاره ای به آن ها داشته باشید؟

الحمدالله قرآن کریم برکات فراوانی دارد به ویژه در زندگی فردی من هم خیلی تاثیر گذار بوده و در رفع بسیاری از مشکلات به بنده کمک کرده است و هر موقع به قرآن متوسل شده و کمک خواسته ام خیلی سریع آن مشکل رفع شده است و از همه مهم تر احترام به پدر و مادر، معلمین و بزرگترها را از این کتاب الهی آموختم و همچنین داشتن زندگی سالم، بدون حاشیه، با آرامش و داشتن خانواده خوب نیز از دیگر برکات قرآن کریم در زندگی شخصی بنده بوده است و از نظر اجتماعی هم مردم به قاریان قرآن احترام خاصی قائل می شوند و به برکت همین قرآن است که در بین مردم به آنان شخصیت داده می شود و به همین جهت خدا را شاکرم که از کلاس اول ابتدایی تا الان در همه پایه ها شاگرد اول کلاس بوده و نقش حضرت قاسم علیه السلام را در تعزیه خوانی اجرا نموده ام و همچنین در یکی از ورزش های رزمی یعنی ووشو تا به حال بیش از ۱۵ بار رتبه اول تا سوم را در سطح استان و شهرستان کسب کرده ام و در همین جا از استاد خودم جناب آقای مجتبی رضوانی مربی ووشو که لطف زیادی در حق بنده داشته اند سپاسگزاری می کنم.

کدام یک از اساتید قرآنی در جهت آموزش و یادگیری این کتاب آسمانی به شما کمک کرده اند؟

در یادگیری قرآن کریم در مقطع ابتدایی معاون پرورشی دبستان جناب آقای علی اخلاقی و در کلاس های قرآنی در مسجد و دارالقرآن امام علی(ع) اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز جناب آقایان اسماعیل نیک فهم، محمد صفایی، حاج رمضانعلی ایزانلو، حمید رحمتی (از قاریان و حافظان برتر کشوری) و در مشهد مقدس نیز استاد حاج مصطفی حاجی حسنی کارگر (برادر شهید گرانقدر منا و قاری بین المللی) و... به بنده خیلی کمک کردند که در اینجا از زحمات تک تک این اساتید تقدیر و تشکر می نمایم.

از نحوه انتخاب تان در طرح استعدادیابی قرآنی نوجوانان کشور بفرمایید؟

در ابتدای همین آذرماه سال جاری در فراخوان این طرح با ارسال فیلمی از تلاوت خودم شرکت کردم و خداوند توفیق داد تا به عنوان چهار نفر اول انتخاب شوم که در حال حاضر نیز به صورت مجازی زیر نظر استاد حمید شاکر نژاد آموزش می بینم که جا دارد از زحمات ایشان نیز تقدیر و تشکر نمایم.

در زمینه آموزش قرآن چه گواهینامه هایی دریافت نموده اید؟

با شرکت در آزمون های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان تا کنون موفق به کسب گواهینامه های پایان دوره آموزش قرائت قرآن کریم سطح ۱ (روخوانی)، سطح ۲ (روان خوانی و صحت قرائت نماز) و سطح ۳ (فصیح خوانی) شده‌ام.

چه پیامی برای مسئولان، والدین و دانش آموزان علاقمند به فراگیری قرآن مجید دارید؟

فضاهای قرآنی و برگزاری مسابقات قرآن کریم در داخل کشور بسیار کم است و درخواستی که از مسئولان محترم دارم این است که بودجه های بسیار خوبی را برای گسترش فرهنگ قرآنی و برگزاری محفل های انس با قرآن اختصاص بدهند.

سفارشی هم به پدرها و مادرها دارم و آن این است که یکی از عوامل موفقیت بنده، داشتن پدر و مادر قرآنی، خوب و همراه بوده است و از همه والدین عزیز نیز درخواست می کنم که همیشه سعی کنند فضای خانه را قرانی کرده و بچه ها را به فراگیری قرآن تشویق کنند.

پیامی دیگری هم که به هم سن و سال‌های خودم دارم این است که وقتی در مسیر قرآن قرار می گیرند همان گونه که زیبا تلاوت می کنند همانطور هم به مفاهیم آن عمل کنند و عزیزانی هم که در این مسیر نیستند خداوند ان شاء الله به آنها جهت حضور در محضر قرآن توفیق بدهد.

تا کنون در چه شهرهایی تلاوت داشته اید؟

خداوند توفیق داد در سفری که به عتبات عالیات داشتم در شهر سامرا حرم مطهر امامین عسکریین(ع) و در شهر کربلا در حرم مطهر امام حسین علیه السلام و همچنین در سفر به مشهد مقدس در حرم امام رضا علیه السلام چندین بار افتخار تلاوت قرآن داشته باشم و در شهرهای استانهای خراسان رضوی و شمالی (بجنورد، شیروان، قوچان، اسفراین، فاروج و...) در محافل قرآنی به مناسبت های مختلف به ویژه جزء خوانی در ماه مبارک رمضان و قبل از آغاز خطبه های نماز جمعه تلاوت های بسیار زیادی داشته ام.

در بخش های مختلف مسابقه های قرآن، عترت و نماز تا کنون چه رتبه هایی را کسب نموده اید؟

در سطح استان، در رشته اذان رتبه اول، در رشته تلاوت قرآن(تحقیق) رتبه سوم، و در سطح شهرستان و در رشته قرائت تحقیق، حفظ، اذان، نورباران، نوحه، سرود و دعا خوانی نیز چندین بار رتبه اول را کسب نموده ام.

آیا در زمینه حفظ قرآن کریم هم مشغول به فعالیت هستید؟

بله، تلاوت هایی را که در محافل انس با قرآن کریم داشته ام تلاش نموده ام که این آیات را با حفظ بخوانم و همچنین تعدادی از سوره های جزء سی قرآن کریم را نیز از حفظ می باشم.

چه تعداد لوح تقدیر و از چه اداره ها، ارگان ها و نهادهایی آن ها را دریافت نموده اید؟

الحمدلله به برکت قرآن کریم تا کنون بیش از ۶۰ حکم قهرمانی و لوح تقدیر رتبه های اول تا سوم استانی و شهرستانی در زمینه های قرائت قرآن، حفظ، عترت، احکام، نماز، اذان، درسی، ورزشی( ووشو و شطرنج) و... از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، ستاد نماز جمعه شیروان، سازمان انتقال خون، اداره های آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، بسیج دانش آموزی، کانون بسیج مداحان، موسسه قرآن و عترت شمیم رضوان، هیئت جوانان بنی هاشم(ع)، هیئت امنای مسجد جامع، هیئت ووشو، جلسه فرهنگی مذهبی معراج رهروان ولایت مشهد و... دریافت نموده ام.

حرف آخر؟

بنده هم در پایان از تلاش های جنابعالی به عنوان خبرنگار در جهت معرفی قاریان و حافظان قرآن کریم در خبرگزاری پانا تقدیر و تشکر می نمایم.

گفتگو حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار