معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در جشنواره جابربن حیان اعلام کرد:
روحیه پرسشگری دانش آموز در گرو تدوین برنامه درسی متناسب با روحیه پرسشگری است
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در جشنواره جابرابن حیان با اشاره به اینکه اگر هدف این باشد روحیه پرسشگری در وجود دانش آموزان شکل بگیرد، تدوین برنامه درسی، روش تدریس و ارزشیابی متناسب با روحیه پرسشگری باید شکل بگیرد.
آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره جابرابن حیان با حضور رضوان حکیم زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و سعید ربوشه، معاون ابتدایی شهر تهران در محل تالار فرهنگ شهر تهران برگزار شد.
رضوان حکیم زاده با بیان اینکه باید از همکاران سراسر کشور که اجازه ندادند آموزش در این دوران تعطیل شود قدردانی کنیم، گفت: همکاران ما در تهران به شکل گیری و ارائه خدمات مدرسه تلویزیونی کمک کردند و از این حیث نیز باید قدردانی ویژه ای از آنها داشته باشیم. علاوه بر این اگر همراهی و همکاری خانواده ها نبود ادامه کار مشکل می شد.
وی افزود: خیلی خوب است که اجازه ندادیم کرونا برنامههای ما را تعطیل کند و برگزاری جشنوارههایی چون جابربن حیان به شکل دیگری ادامه پیدا کرده است. در دوران پسا کرونا نیز باید این روند ادامه یابد. طرحها و اقدامات ارزشمندی به جشنواره جابر ارائه شده است؛ این فرصتها، فرصتهای ماندگاری است و آغاز راه و مسیری است که دانش آموزان ادامه می دهند و ثمرات آن برای جامعه بسیار زیاد است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر بخواهیم روحیه پرسشگری در وجود دانش آموزان شکل بگیرد باید برنامه درسی، روش تدریس و ارزشیابی متناسب با روحیه پرسشگری تدوین شود گفت: سهم معلمان در این زمینه بسیار ارزشمند است.
حکیم زاده به اجرای بسته تحولی خوانا اشاره کرد و گفت: در برنامه تحولی خوانا به دنبال آن هستیم که چهار مهارت اساسی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را تقویت کنیم. خواندن با روخوانی تفاوت دارد. نوشتن با رونویسی متفاوت است. نوشتن خلاق و نوشتن آگاهانه به ما فرصت می دهد دیدگاه، درخواست و احساس خودمان را با کلمات و دستور زبان درست بیان کنیم.
وی ادامه داد: اما مهمتر از این دو، مهارت صحبت کردن و گوش کردن است. گوش کردن اساس مفاهمه و مفاهمه اساس تعاملات انسانی صحیح است و کمک می کند قبل از آنکه واکنش نشان دهیم، معنای پیام را با تامل درک کنیم و سپس پاسخ دهیم و عمل کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زبان ابزار وجود است و نطق، وجه ممیزه انسان با سایر مخلوقات است گفت: اینکه قادر باشیم دیدگاه مان را با صحبت کردن بیان کنیم فرصت موفقیت در ارتباطات، شغل و تحصیل را فراهم می کند و امید است با تقویت مهارتهای چهارگانه در تلفیق با مهارت های جرات ورزی، مسئولیت پذیری و ادب فرصتی را مهیا کنیم تا دانش آموزان برای بهتر زیستن آماده شوند.
ارسال دیدگاه