در همایش بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش؛

کریمی تاکید کرد: تدوین پیوست‌های پژوهشی برای اجرای برنامه‌ها در آموزش و پرورش

پژوهشسراهای دانش‌آموزی، رکن مهم توسعه پژوهش در مدارس هستند/معلم پژوهنده مهم ترین مجرا برای ورود پژوهش به مدارس است

تهران (پانا) - رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش بیان کرد یکی از مهم ترین اولویت‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی کشور، ظرفیت‌های درون آموزش و پرورش است ما در این وزارتخانه دارای سامانه ملی پژوهشی هستیم که در سراسر کشور رسوخ دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کریمی تاکید کرد: تدوین پیوست‌های پژوهشی برای اجرای برنامه‌ها در آموزش و پرورش

فرهاد کریمی در همایش بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش و تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده ضمن تشکر از همکاران برای برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش گفت: در مراسم هفته پژوهش امسال، در دومین روز هستیم امروز به تجلیل و تقدیر از پژوهشگران برگزیده پرداخته می‌شود و سایر ارکان که در برنامه‌های این هفته سهیم بودند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اولویت‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی کشور، ظرفیت‌های درون آموزش و پرورش است ما در این وزارتخانه دارای سامانه ملی پژوهشی هستیم که در سراسر کشور رسوخ دارد.

کریمی افزود: به رسمیت شناختن ابن سامانه یکی از اصول مهم توسعه پژوهش‌هاست در شورای تحقیقات استان‌ها نیز دارای پژوهش‌های مهم هستیم و در ستاد نیز دارای کمیته‌های تخصصی پژوهش.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش بیان کرد: در کنار این ارکان در سطح مناطق شاهد فعالیت پژوهشسرای دانش‌آموزی هستیم که ظرفیت پژوهشی و رکن مهم توسعه پژوهش در مدارس هستند.

وی ضمن چند توصیه به مدیران کل استان‌ها عنوان کرد: شورای تحقیقات به منزله کانون تفکر و نظریه پردازی است که باید مورد توجه باشد سهم یک درصدی پژوهش نیز از اهمیت برخوردار است. ما براساس اسناد تحولی به ویژه زیرنظام پژوهش، مکلف به تدوین پیوست‌های پژوهشی هستیم که باید در استان‌ها مورد توجه باشد همچنین فعال کردن کمیته‌های پژوهشی از انتظارات ماست.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت‌های اقدام پژوهی معلمان بیان کرد: امسال بیست و سومین دوره معلم پژوهنده برگزیده در کشور برگزار شده است، در واقع اقدام پژوهی معلمان به منظره مجرای بسیاری از اهداف سند تحول است.

کریمی با بیان اینکه دبیرخانه بیست و سومین مجموعه معلم پژوهند در استان فارس قرار دارد، اشاره کرد: توجه و توسعه برنامه معلم پژوهنده در حوزه پژوهش آموزش و پرورش و کشور اهمیت بسیاری دارد. معلم پژوهنده مهم ترین مجرا برای ورود پژوهش به مدارس است که باید به این مهم نیز اهمیت دهیم.

تقدیر از ۷۰ معلم پژوهنده برگزیده

حشمت الله متین دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش نیز در این مراسم گفت: هفته پژوهش امسال در یک شرایط بحرانی برگزار شد شرایط یکه با شیوع کرونا مواجه بودیم و از سطح مدرسه تا ستاد به ویژه وزیر آموزش و پرورش و دکتر باقرزاده همکاری داشتند همچنین استان‌ها نیز پا به پا با ما همکاری کردند تا مراسم را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های این هفته تهیه و تدارک مراسم برگزاری جشنواره دانش‌آموزی بود که با حضور وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و از ۷۰ دانش‌آموز پژوهشگر به صورت حضوری و غیرحضوری تجلیل شد.

متین بیان کرد: مراسم امروز نیز مراسم روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش است که وزیر ما را همراهی می‌کند امروز از ۱۰۰ پژوهش گر در سطح آمزوش و پرورش تقدیر می‌کنیم و تلاش‌های شبانه روزی آنان را پاس می‌داریم.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش با بیان اینکه برای تحقق برنامه‌های این هفته فعالیت‌های متعددی انجام شد افزود: حدود ۷۰ معلم پژوهنده برگزیده تقدیر می‌شوند همچنین ۲۵۰ سند پژوهشی شامل طرح، پایان نامه و تجارب پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۹ کمیته کاری متشکل از صاحب نظران کارها را ارزشیابی کردند و ۵۰۰ داوری انجام شد.

وی گفت: حاصل این زحمات این شد که فناور برتر از دانشگاه شهید رجایی خراسان جنوبی، کرمان و مازندارن؛ طرح پژوهشی از کردستان و آذربایجان شرقی؛ پایان نامه کارشناسی ارشد از تهران، آموزش و پرورش مازندران؛ تجارب برتر در حوزه مدیریت از اداره کل آموزش و پرورش فارس، خوزستان و قم؛ کمیته‌های برتر پژوهشی ستاد از معاونت سلامت، شورای عالی آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی و معاونت متوسطه؛ شورای تحقیقات برگزیده استان‌ها از اداره کل آموزش و پرورش لرستان، قم، زنجان، اردبیل و قزوین؛ مدیر پژوهشسرا از خراسان رضوی و البرز؛ دانشجو معلمان پژوهشگر از دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار