طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) نقطه عطفی در راستای سلامت جامعه است

کرمانشاه(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه از طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) به عنوان نقطه عطفی در راستای سلامت جامعه یاد کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) نقطه عطفی در راستای سلامت جامعه است

ماشالله پروین گفت: امروزه بسیاری از افراد جامعه به علت کم تحرکی و تغذیه نامناسب به بیماری های زمینه ای همچون دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و... مبتلا می‌شوند که بیشترین علت مرگ و میر را در کشور شامل می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه کم تحرکی و تغذیه نامناسب نقشی ویژه در این خصوص دارند وزارت آموزش و پرورش با توجه به اینکه متولی تعلیم و تربیت فرزندان جامعه است، طرح غربالگری کوچ تعبیه و به سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ‌ شده است.
پروین اظهار کرد: هدف اصلی این طرح غربالگری و آگاهی بخشی در خصوص وضعیت توده بدنی یا bmi دانش‌آموزان جهت برنامه ریزی و اندیشیدن تمهیدات لازم برای رساندن آن‌ها به محدوده نرمال جسمی است.
وی با اشاره به اهداف بلند مدت این طرح ملی، عنوان کرد: امیدواریم با اعمال سیاست‌ها و اهداف تعبیه شده در این طرح با آموزش سبک زندگی سالم در سال‌های آینده شاهد دانش‌آموزانی ورزیده و در نتیجه جامعه ای سالم باشیم.
معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: طی بخشنامه اخیر وزارت آموزش و پرورش بخشی از ارزشیابی هر دانش‌آموز به این طرح اختصاص یافته است و معلمان تربیت بدنی این نکته را مدنظر داشته باشند.
شایان ذکر است این طرح همزمان با سراسر کشور از مهر ماه امسال در استان کرمانشاه آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار