شهریاری: اشاعه فرهنگ نماز مستلزم پیوند مدرسه، خانه و مسجد است

تهران (پانا) - سعیدشهریاری، مدیر آموزش و پرورش منطقه 15 در جلسه ای با حضور اساتید، کارشناسان وفعالان حوزه فرهنگی بر برپایی و اشاعه فرهنگ نماز بر مبنای پیوند مدرسه، خانه و مسجد تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
شهریاری: اشاعه فرهنگ نماز مستلزم پیوند مدرسه، خانه و مسجد است

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه15، روز شنبه 22 آذرماه، جلسه ترویج فرهنگ نماز و پیوند مسجد با خانه و مدرسه باحضور سعید شهریاری، مدیر آموزش و پرورش منطقه15، فاطمه خوئینی معاون پرورشی و تربیت بدنی، مدیر دارالقران یاسین و تعدادی از مدیران مدارس و مبلغین و فعالان فرهنگی درسالن شورا برگزار شد.

سعید شهریاری، مدیر آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: در گرایش نوجوانان و جوانان به نماز، سه عنصر اصلی خانه، مدرسه و رسانه های گروهی نقش اساسی و محوری دارند.

وی افزود: هیچ تربیت و آموزشی بدون زمینه سازی، موفق نیست. اگر مجموعه عناصر و عوامل تأثیر گذار در ارسال یک پیام ارزشی، از وحدت و هماهنگی لازم در عمل برخوردار نباشند، نمی توانند مؤثر واقع شوند و چه بسا آثار یکدیگر را خنثی کنند. لذا می بایست برنامه ریزی فرهنگی برمبنای پیوند خانه، مدرسه و مسجد باشد.

در ادامه خوئینی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه15 گفت: نهادهای معتبر مسجد و خانه و مدرسه در عصر انقلاب اسلامی به‌عنوان خاستگاه نسل جوان و متدین در تعلیم و تربیت اسلامی و رشد شخصیت آینده‌سازان نقش با شکوهی ایفا کرده‌ و می کنند، لذا با توجه به شرایط موجود و عدم دسترسی به دانش آموزان بهتر است از روحانیون، مدیران و معاونین پرورشی و مبلغین فعال مدارس در زمینه تشویق دانش آموزان به خواندن نماز اول وقت کمک بگیریم.

آشنا کردن دانش آموزان با فلسفه نماز، ارائه اطلاعات به دانش آموزان در ارتباط با ضرورت و اهمیت نماز، آموزش صحیح و کامل نماز به دانش آموزان با استفاده از کتب، جزوات، فیلم ها و سی دی های آموزشی جذاب، توجه ویژه دبیران همه دروس به تربیت بعد اعتقادی دانش آموزان و تأکید بر نماز خواندن، راهنمایی دانش آموزان برای انجام مطالعه و تحقیق پیرامون نماز و ارائه آن به صورت: پروژه های کلاسی، چاپ نشریه داخلی نماز در مدارس و نشر آثار دانش آموزان در آن، ایجاد وبلاگ گروهی به نام نماز و ارائه مطالب دانش آموزان در آن، تهیه بروشورهای آموزشی توسط دانش آموزان در مورد نماز و... از جمله راهکارهایی بود که مدیران مدارس، روحانیون و مبلغین نماز درمدارس جهت ترغیب و ترویج دانش آموزان به نماز ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار