با حضور حسینی صورت گرفت؛

۱۹۰ باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی افتتاح شد

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استثنایی و برخی از پیشکسوتان، ۱۹۰‌ باشگاه ویژه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
۱۹۰ باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در مراسم افتتاح همزمان این باشگاه ها اظهار کرد: امسال سیزدهم آذر روز جهانی معلولین با شرایط خاص محدودیت های کرونایی همراه شده بود ولیکن با رعایت پروتکل های بهداشتی بیشترین برنامه ها برای گرامیداشت این روز برگزار شد.

وی افزود: برگزاری نشست ستاد مناسب سازی کشور به میزبانی وزارت آموزش و پرورش، انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان بهزیستی، کلنگ زنی احداث بزرگترین مجتمع آموزشی دانش آموزان جسمی حرکتی خاورمیانه در شهر تبریز، کلنگ زنی دو مدرسه استثنایی در خراسان شمالی و برگزاری مراسم گرامیداشت این روز توسط آموزش و پرورش استثنایی استان ها از جمله برنامه های برگزار شده به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین در سال جاری است.

وی گفت: با حضور سخنگوی دولت و به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین ۱۸ پروژه آموزش و پرورش استثنایی به صورت همزمان کلنگ زنی و ۲۸‌پروژه نیز افتتاح می شود.

معاون وزیر با اشاره به افتتاح ۱۹۰ باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: این باشگاه ها با استفاده از ظرفیت شیفت مخالف مدارس استثنایی و جهت بهره مندی ۱۲ هزار بازنشسته آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است و تا پایان سال تعداد آنها به ۳۵۰ باشگاه خواهد رسید.

معاون وزیر با بیان چرایی ایجاد باشگاه های بازنشستگان اظهار کرد: مدیریت دانش در سازمان ها بر اساس اطلاعات و تجربیات زیسته تکامل پیدا می کند و اتصال سازمان به تجربیات گذشتگان موجب شکوفایی و ارتقا آن سازمان خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتقال تجربیات در مدیریت دانش دو بخش آشکار و پنهان دارد اظهار کرد: بخشی از تجربیات سازمانی به صورت آشکار به آیندگان منتقل می شود اما برخی اندوخته های ذهنی افراد وجود دارد که آشکار نیست و با رفتن فرد از سازمان ممکن است از بین برود و باید از این اندوخته های ذهنی نهایت بهره را برد.

حسینی با اشاره به مفهوم جامعه و سازمان کلنگی و کوتاه مدت اظهار کرد: جامعه و سازمان کلنگی و کوتاه مدت جامعه ای و سازمانی هستند که بارها به سرعت خراب و مجدد احداث می شوند و د آنها در آنها عنصر انکار بر عنصر اثبات غلبه دارد و انسان ها پیشینیان را انکار می‌کنند. اینچنین جوامع و سازمان ها در گسست از پیشینه و تجربه خود هستند ، فعالیت در آنها پروژه ای است و هیچگاه سرمایه تاریخی در آنها شکل نخواهد گرفت.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه در جوامع و سازمان های توسعه یافته فعالیت ها پروسه ای است اظهار کرد: اینگونه سازمان ها و جوامع، بلند مدت و پیوسته هستند و از تجارب پیشینیان نهایت بهره را می برند. سازمان ها و جوامع توسعه یافته دارای فعالیت های پروسه ای هستند، سرمایه های تاریخی در آنها شکل میگیرد و پیش رونده هستند.

معاون وزیر راه اندازی باشگاه پیشکسوتان را دارای کارکردهای آشکار و پنهان دانست و افزود: اولین کارکرد این باشگاه ها ابتنا و اتکا بر مدیریت دانش و استفاده از تجربیات زیسته پیشکسوتان است و راه انداری باشگاه های پیشکسوتان، گامی در جهت حرکت به سوی سازمان بلند مدت و پروسه ای است.

وی افزود:جمع آوری نظرات و ایده های پیشکسوتان و به کارگیری آن در سازمان، حل و پیگیری مسائل صنفی پیشکسوتان ، گفتگوی پیشکسوتان با یکدیگر، انتقال تجارب و ورزش پیشکسوتان از دیگر اهداف راه اندازی این باشگاه ها است. پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی ظرفیت بی بدیلی هستند که می‌توانند به عنوان راهبران بالینی مدارس فعالیت داشته باشند.

معاون وزیر با بیان اینکه رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی، استقرار نظام برنامه ریزی مشارکت محور، تجربه بنیان و دانش بنیان است: در سند تحول بنیادین نیز بر ارتقاءمنزلت اجتماعی وجایگاه حرفه ای منابع انسانی و تکریم و پاسداشت مقام معلم تاکید شده است و باشگاه های پیشکسوتان راهی برای تحقق این اهداف سند تحول بنیادین است.

حسینی در پایان گفت: در دولت تدبیر و امید قدم های خوبی برای بازنشستگان برداشته شده است که همسان سازی حقوق آنان از جمله این اقدامات است و امید است حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش استثنایی همراستا با شاغلین این سازمان، همسان‌سازی شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از برخی بازنشستگان حوزه ستادی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار