مهراله رخشانی مهر در شورای آموزش و پرورش گلبهار تاکید کرد:

توجه به فضاهای تربیتی در معماری و ساخت مدارس

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سفر به خراسان رضوی، ضمن بازدید از پروژه‌های در دست ساخت شهرستان‌های گلبهار و چناران با حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه گلبهار تاکید کرد شرکت عمران شهر جدید گلبهار باید به تعهد خود در جهت ایجاد فضاهای آموزشی عمل کند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
توجه به فضاهای تربیتی در معماری و ساخت مدارس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بازدید از پروژه‌های در دست احداث شهرستان‌های چناران و گلبهار، گفت: شرکت عمران شهر جدید گلبهار باید به تعهدات خود در حوزه ایجاد فضاهای آموزشی عمل کند.

وی در جلسه شورای آموزش و پرورش چناران و گلبهار که با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مسئولین استانی و محلی برگزار شد، تاکید کرد: اجرای تعهدات شرکت عمران شهر جدید گلبهار به معنای عدم اجرای وظایف ما نیست، بلکه ما به طور کامل به تعهدات خود در تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به کیفیت و جانمایی مجموعه‌های آموزشی در دست احداث گفت: پروژه‌های آموزشی چه از محل اعتبارات ملی باشد و چه استانی یا خیرساز در هر صورت در اختیار آموزش و پرورش و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد لذا باید به معماری و کیفیت آن توجه شود و نباید محوطه مدارس و سایر فضاهایی که جزء بخش‌های تربیتی و ورزشی محسوب می‌شود به ساختمان‌های قارچ گونه اختصاص یابد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: ما در ردیف‌های ملی کار خود را انجام می‌دهیم به طوری که هر سال ردیف اعتباری ما ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است، اما باید استاندار و مسئولین آموزش و پرورش هر شهرستان بر اختصاص ردیف های بودجه خود اهتمام داشته باشند.

در ادامه این جلسه علیرضا کاظمی؛ معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: پیش از انکه به امکانات و تجهیزات زیرساختی نیاز داشته باشیم نیاز به تغییر نگرش در اموزش و پرورش داریم و زمانی به دستاوردهای سند تحول بنیادین دسترسی پیدا خواهیم کرد که بتوانیم این تغییر نگرش را در فرآیندهای آموزشی به تربیتی داشته باشیم.

در سفر یک روزه معاونین آموزش و پرورش به خراسان رضوی، از مدارس در دست احداث شاهد جم سوار به مساحت ۸۰۰ متر مربع با ۸ کلاس، دبیرستان ۹ کلاسه طالقانی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع، سالن ورزشی الغدیر با زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع در چناران و مدرسه خیرساز بهروز نیا به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در گلبهار بازدید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار