پویش «من و یار مهربانم»؛ دعوت دانش‌آموزان مازندران به کتاب‌خوانی

ساری (پانا) - سازمان دانش‌آموزی مازندران با راه‌اندازی پویش «من و یار مهربانم» از دانش‌آموزان استان خواسته که با شرکت در این پویش در هفته کتاب و کتاب‌خوانی، دعوت و تشویق به مطالعه ‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پویش «من و یار مهربانم»؛ دعوت دانش‌آموزان مازندران به کتاب‌خوانی

در بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه سراسر کشور بیش از ۶۲ هزار مدرسه دارای یک کتابخانه مدرسه‌ای و بیش از ۲۳۰ هزار کتابخانه کلاسی وجود دارد که در مجموع در این کتابخانه‌ها بیش از ۱۱۶ میلیون جلد کتاب در اختیار دانش‌آموزان علاقه‌مند قرار گرفته است.

مازندران بیش از 500 هزار دانش‌آموز دارد که حدود 50 هزار نفر آنان عضو تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان هستند. یکی از اصلی‌ترین امور سازمان دانش‌آموزی، بسط سه دانش معرفتی، مهارتی و تشکیلاتی میان دانش‌آموزان و مربیان است. در دانش معرفتی، دانش‌آموزان با منش‌های تشکیلاتی، آداب اجتماعی و معرفت اعتقادی و دینی زیر نظر مربیان آموزش‌دیده آشنا می‌شوند. منش‌های دوازده‌گانه تشکیلاتی که از مبانی اولیه تشکیلات است، شامل ادب و خوش‌خلقی، راستی و درستی، یاری و مهربانی، دوستی با طبیعت، دیانت و معنویت، نظم‌‌پذیری و قانونمداری، میهن‌دوستی، تلاش و صرفه‌جویی، شجاعت و دلیری، عدل و انصاف، مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی، تدبیر و تفکر است.

حال، سازمان دانش‌آموزی مازندران با توجه به رسالت خود در بسط توانایی تدبیر و تفکر در میان دانش‌آموزان، به بهانه هفته کتاب و کتاب‌خوانی تصمیم به برگزاری پویش دانش‌آموزی من و یار مهربانم گرفته است.

محمد رضایی، سرپرست سازمان دانش‌آموزی مازندران به پانا گفت: «این پویش در دو قالب بازگویی خلاصه یک کتاب و توصیف کتابخانه خانه ما برگزار می‌شود که قالب نخست شامل بازگویی خلاصه‌ای از کتابی که دانش‌آموز خوانده است چه کتاب علمی چه داستانی و شعر و غیره در 120 ثانیه فیلم یا صوت است و قالب دوم نیز توصیف کتابخانه شخصی به صورت عکس و نیز تشریح آن در 3 تا 7 سطر است و همه دانش‌آموزان استان می‌توانند در آن شرکت کنند.»

به گفته او مهلت ارسال آثار تا 3 آذر 99 است و دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را دبیرخانه این پویش به شماره‌های فضای مجازی 09119181062 و 09037677485 ارسال کنند.

رضایی تأکید کرد که تمام آثار باید شامل مشخصات کامل نام و نام خانوادگی، شهرستان، نام مدرسه و مقطع و شماره همراه باشند و به آثار فاقد مشخصات ترتیب اثر داده نخواهد شد.

سرپرست سازمان دانش‌آموزی مازندران اعلام کرد که به نفرات برتر جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار