فرماندار هشترود: پایاب سد سهند تا دهه فجر تمام شود

تبریز(پانا) - فرماندار هشترود بر اتمام طرح هزار هکتاری پایاب سد سهند و زمانبندی برای بهره‌برداری از آن تا دهه فجر امسال تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار هشترود: پایاب سد سهند تا دهه فجر تمام شود

امین امینیان روز دوشنبه در جلسه کمیته راهبری پایاب سد سهند افزود: اقدامات خوبی در رابطه با اجرای این طرح انجام شده اما کافی نیست، مجری و پیمانکار طرح باید طبق برنامه زمان بندی شده به تعهدات خود عمل کند.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی شبکه بالای ۸۰ درصد است اما برای تکمیل ایستگاه های پمپاژ ps۳ و ps۴ که به کندی پیش می رود مجری و پیمانکار باید برنامه ریزی کنند و نسبت به خرید پمپ های مورد نیاز اقدام کرده و ساختمان ایستگاه ها حداکثر تا پایان دی ماه تکمیل شود.
امینیان خاطرنشان کرد: همچنین در هفته گذشته سهم شرکت آب منطقه ای به میزان ۲۰ میلیارد ریال به شرکت برق منطقه ای استان جهت احداث پست ۶۳/۲۰ کیلو واتی پایاب سد سهند پرداخت شده و این شرکت نیز متعهد شده تا پایان سال جاری نسبت به ایجاد این پست اقدام کند.
فرماندار هشترود همچنین با تشکر از بانک کشاورزی در تخصیص به موقع منابع مورد نیاز در قالب تسهیلات ۱۰۰ میلیاردی به بهره برداران، از این بانک خواست تا در طول هفته آینده ۳۰ میلیارد ریال از این مبلغ را برای خرید پمپ های مورد نیاز آزاد کند.

امینیان گفت: برای هزار هکتار از اراضی پایاب سد سهند به قیمت امروز هزار میلیارد ریال هزینه شده و تمامی دستگاه های مرتبط اعم از جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، بهره برداران و مجری و پیمانکار باید وظایف خود را در قبال این طرح به خوبی انجام دهند تا بهار سال آینده بتوانیم تمام اراضی فاز یک به مساحت ۲ هزار و۷۵۰ هکتار را زیر کشت ببریم.

وی افزود: بهره برداری از این فاز به افزایش ۱۵۰ هزار تنی محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می شود.

سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه های رودخانه قزل اوزن و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره برداری است.
اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار