معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی به پانا خبر داد؛

توقف توسعه مراکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان/ لزوم افزایش خروجی معلولان توانمند از چرخه بهزیستی

خبرگزاری پانا: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با تأکید بر لزوم افزایش خروجی معلولان توانمند شده از چرخه این سازمان، گفت: برنامه‌های ما باید به گونه‌ای باشد که افراد پشت نوبتی را جذب کنیم و جمعیت هدف ما پشت نوبت نباشند.

کد مطلب: ۱۱۲۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

یحیی سخنگویی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از اهدافی که سازمان بهزیستی دنبال می کند بحث خروج معلولان توانمند از چرخه سازمان است که در واقع بخشی از کار آغاز شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در ادامه با بیان اینکه مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی باید فعال و پویا باشد، اظهار داشت: در رابطه با بحث ترخیص معلولان توانمند از مراکز اقداماتی صورت گرفته و امیدواریم که بتوانیم آن را عملیاتی کنیم که شعار نباشد و در راستای پویایی مراکز باشد.
وی با تأکید بر اینکه جمعیت هدف و معلولان تحت پوشش سازمان نباید پشت نوبت حمایت های مراکز قرار بگیرند، تصریح کرد: در این راستا باید به اصلاح سیستم مراکز بپردازیم و حمایت ‌های خود را بر مراکزی متمرکز کنیم که خروجی‌ های بیشتری دارند و برای آماده سازی معلولان و بازگرداندن آنان به دامان خانواده و جامعه تلاش می ‌کنند.
سخنگویی با بیان اینکه همه معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، خاطرنشان کرد: هر کسی که در واقع در سازمان پرونده داشته باشد تحت پوشش محسوب می شود. حدود 100 هزار نفر از معلولان در مراکز هستند.
وی درخصوص توسعه مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز گفت: هدف ما این است که در جهت توسعه مراکز قدم برنداریم ضمن اینکه ایجاد مراکز شبانه روزی را نیز محدود کرده ایم چرا که هدف این است که معلولان را در خانواده ها سرویس دهیم و آن چیزی را که مد نظر است را دنبال کنیم.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اجرای طرح مراقبین خانگی نیز گفت: این طرح با یک سوم هزینه در حال انجام است. هر سال هزینه‌های زیاد برای یارانه مراکز توانبخشی اختصاص می ‌یابد، بنابراین باید روی ارائه خدمات در منزل معلولان و هزینه‌های آن تمرکز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار