واگذاری مشروط املاک مازاد به موسسان مدارس غیردولتی

تهران (پانا) - مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش به تشریح چگونگی واگذاری املاک مازاد به موسسان مدارس و مراکز غیردولتی پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۲۷۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری مشروط املاک مازاد به موسسان مدارس غیردولتی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منصور اردستانی مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش درباره موضوع واگذاری مدارس دولتی به موسسان غیردولتی و شائبه توسعه مدارس غیردولتی بیان کرد: در این مورد سیاست انقباضی داریم و به موجب ماده ۱۲ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی، املاک مازاد را با سازوکار مزایده عمومی به اجاره و فروش موسسان غیردولتی می‌رسانیم.

وی ادامه داد: البته این فرایند زمانی رخ می‌دهد که ملک مدرسه دولتی مازاد باشد و ظرفیت کافی برای مردم و جامعه وجود داشته باشد.

ممنوعیت اجرای طرح خرید خدمات براساس قانون برنامه ششم توسعه

مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدیران آموزش و پرورش در شهرستان و استان ها حق ندارند ساختمان هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مزایده قرار داده یا در اختیار موسسان مدارس و مراکز غیردولتی بگذارند، گفت: امسال در موضوع نحوه اجرای ماده ۱۲ و خرید خدمات که پیش تر به عنوان بسته حمایتی از آن یاد می کردند به استناد برنامه ششم قانون توسعه هر گونه واگذاری مدارس دولتی را ممنوع کردیم.

اردستانی بیان کرد: این واگذاری صرفا محدود به مواردی می‌شود که ضمن مازاد بودن، وزارتخانه هم صلاحیت آن را تایید کرده باشد تا در مزایده عمومی واگذار شود و اگر مواردی غیر از این باشد حتما آن را پیگیری می‌کنیم.

وی اظهار کرد: نگاه به ملک در آموزش و پرورش صرفا از نگاه به عنوان بخش زیرساختی باید تغییر یافته و به بستری برای اجرای ماموریت های سازمان یافته در چارچوب سند تحول بنیادین تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار