سرقت 60 میلیارد ریالی بیت المال در جاده های سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد سرقت انواع تجهیزات ایمنی جاده‌ای در ۶ ماهه نخست سال‌جاری در این استان افزون‌بر ۶۰ میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت.

کد مطلب: ۱۱۲۷۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
سرقت 60 میلیارد ریالی بیت المال در جاده های سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه سرقت علائم ایمنی و تابلوهای هشدار دهنده هزینه سنگینی را برای ایمن سازی مجدد به این اداره کل تحمیل می‌کند، اظهار کرد: نصب تابلوها و علائم هشداردهنده در جاده‌ها یکی از وظایف راهداران است که متاسفانه در هر ماه آمار قابل توجهی از این علامت‌ها همچون چراغ‌های چشمک زن سولار با تمام متعلقات، چشم گربه‌ای، بشکه‌های ایمنی، صفحات گاردریل و تابلوهای هشدار دهنده به سرقت می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نبود تابلوهای مسیرنما و هشدار دهنده در جاده‌ها رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و بعضا باعث بروز حوادث رانندگی می‌شود این اداره‌کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم به سرقت رفته در مسیرهای ارتباطی زیر پوشش می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: پیگیری‌های زیادی به‌ویژه در حوزه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در جاده‌ها و تبعات نبود تابلوهای هشدار دهنده توسط این اداره‌کل تاکنون انجام شده تا شاهد کاهش این اقدام نامناسب در جامعه باشیم.

وی گفت: همچنین تعدادی از سارقان علائم ایمنی در مسیرهای ارتباطی استان با همکاری نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

کرد، خاطر نشان کرد: کاربران جاده و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ای مراتب را به سامانه‌های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ اطلاع دهند تا در کوتاه زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار