فرماندار تهران: 26 درصد از مدارس فرسوده تهران در منطقه 12 واقع شده است

تهران (پانا) - عیسی فرهادی، فرماندارتهران در بازدید از دبیرستان دخترانه شاهد روشنگر منطقه ۱۲ توجه جدی به بافت فرسوده و مدارس فرسوده این منطقه را به دلیل قدمت زیاد ساختمان های آن مورد توجه قرار داد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار تهران: 26 درصد از مدارس فرسوده تهران در منطقه 12 واقع شده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عیسی فرهادی در بازدید از دبیرستان دخترانه شاهد روشنگر گفت: آموزش و پرورش وظیفه تربیت انسان را برعهده دارد. تربیت انسان‌هایی که در ۸ سال دفاع مقدس از این آب و خاک دفاع کردند و ما در این ۸ سال در مقابل هر دو دانش آموز شهید یک معلم شهید نیز تقدیم کردیم.
وی ادامه داد: شهدا تربیت شده همین معلمان دلسوز مخلص و وفادار به نظام هستند و انقلاب اسلامی با رهبری امام و با حضور در صحنه معلمان به نتیجه رسید.
فرماندار تهران خاطرنشان کرد: اگرچه ما به دلیل بحث تحریم‌ها و بازسازی بعد از جنگ وضعیت سختی را پشت سر گذاشتیم اما تعلیم و تربیت محور اصلی کشور قرار گرفت و تلاش کردیم عدالت آموزشی در کشور اتفاق بیفتد، اما هنوز تا جایگاه واقعی فاصله طولانی دارد.
فرهادی ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در بحث زیرساخت‌ها، مهارت های کسب و کار و زندگی و ... باید هزینه کنیم آموزش و پرورش نیز در این زمینه هزینه‌کرد کمی دارد، چرا که پول و اعتباراتی ندارد و اگرچه بخش عظیمی از اعتبارات اجرایی در اختیار آموزش و پرورش است، اما در بخش زیرساخت‌ها این اعتبارات نیست یا اگر وجود داشته باشد بسیار کم است.

فرماندار تهران با بیان اینکه توفیقاتی که در کشور دیده می شود نتیجه همین آموزش و پرورش است، ادامه داد: تهران از نظر امکانات و مدارس فرسوده جز رتبه های آخر هستند و در بحث بافت فرسوده و مدارس فرسوده با هیچ منطقه ای قابل مقایسه نیست‌ و در بین مناطق شهر تهران منطقه 12 را به دلیل قدمت زیاد ساختمان های آن باید بیشتر از سایر مناطق مورد توجه قرار داد، بطوریکه 26 درصد از مدارس فرسوده شهر تهران در همین منطقه 12 واقع شده اند.

وی افزود: در زمینه منزل فخراله که در ردیف آثار میراث فرهنگی به ثبت رسیده و در حیاط این دبیرستان قرار گرفته باید با تعامل بین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به بهترین شکل ممکن بتوانیم از این منزل استفاده کنیم و با توجه به قدمت ساختمان های مدرسه هم با ساخت ساختمان های جدید سعی کنیم محیط شاداب و درخوری برای دانش آموزان عزیز فراهم سازیم.

شایان ذکر است در این بازدید فرماندار آرام، معاون امور شاهد و ایثارگران فرمانداری، نورایی، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش منطقه 12، شامیر، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 12 و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همراهی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار