معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان خبر داد:

اجرای پویش هر خانه یک درخت در زاهدان

زاهدان (پانا) - معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان اعلام کرد همزمان با آغاز کاشت گل‌های پاییزه در بلوارها و میادین، عملیات کاشت نهال ، با عنوان پویش هر خانه یک درخت با هدف توسعه مطلوب سرانه فضای سبزِ منطقه پنج زاهدان به مرحله اجرا درآمد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای  پویش هر خانه یک درخت در زاهدان

به گزارش روابط عمومی شهرداری زاهدان، آسا ریگی اظهار کرد: با هدف گسترش چشمگیر سرانه فضای سبز و ایجاد زمینه مشارکت بهینه میان شهروندان و مدیریت شهری، پویش «هر خانه یک درخت» در سطح منطقه پنج برای اولین بار به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: پویش هر خانه یک درخت برای اولین بار در سطح منطقه پنج اجرایی می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان افزود: دلایل مختلفی از جمله کم آبی و اقلیم خشک منطقه باعث شده که زاهدان در میان کلان شهرهای کشور از کمترین میزان سرانه فضای سبز برخوردار باشد و از آنجا که فضای سبز موجود در این شهر به یک رشد جهشی نیاز دارد، بنابراین تشویق و تقویت مشارکت عمومی در حوزه درختکاری و ایجاد فضای سبز شهری به عنوان یک امر ضروری باید به صورت جدی و مستمر ادامه داشته یابد.

در ادامه نظیراحمد هاشمزهی مدیر شهرداری منطقه پنج نیز اظهار کرد: در این مرحله از اجرای طرح، تعداد ۱۳۰ اصله نهال توت در خیابان قدس به عنوان محله هدف کاشته می‌شود و این مهم به تدریج در سراسر منطقه و شهر زاهدان ادامه خواهد یافت که امیدواریم با استقبال خوب شهروندان مواجه و با اجرای این طرح شاهد توسعه خوبی در سرانه فضای سبز شهر باشیم.

او همچنین با اعلام اینکه از ابتدای هفته قبل نیز کارِ کاشت نهال و گل‌های پاییزه در میادین و بلوارهای سطح منطقه آغاز شده است اضافه کرد: در همین راستا و در هفته قبل نیز تعداد ۱۲۰۰ اصله نهال و درخت از نوع زیتون تلخ ، آکاسیا و خرزهره در بلوار اقبال لاهوری کاشته شده که این امر در سایر نقاط ادامه خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار