در گفت‌وگو با پانا

رسول کربکندی: اعتبار فوتبال ایران در فیفا از بین رفته؛ ممنوعیت حضور خارجی‌ها خلاف قواعد حرفه‌ای است

تبصره‌ها نشان می‌دهد ممنوعیت حضور خارجی‌ها در فوتبال ایران ناپخته است

تهران (پانا) - سرمربی اسبق ذوب آهن اصفهان معتقد است ممنوع شدن حضور بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران باعث خواهد شد تا قیمت بازیکن و مربی ایرانی بالاتر برود.

کد مطلب: ۱۱۱۹۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
رسول کربکندی: اعتبار فوتبال ایران در فیفا از بین رفته؛ ممنوعیت حضور خارجی‌ها خلاف قواعد حرفه‌ای است

رسول کربکندی در گفت‌وگو با پانا درباره ممنوعیت حضور بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران در فصل جدید لیگ برتر گفت: اینطور که به نظر می‌رسد تصمیمی که گرفته شده مانند خیلی دیگر از تصمیم‌هایی که در فوتبال ایران گرفته می‌شود، چندان پخته نبوده است و به خاطر فشارهایی که در ماجرای ویلموتس مطرح شد این تصمیم را گرفته‌اند. همین الان ما می‌بینیم که یک سری تبصره به این ممنوعیت اضافه می‌‎کنند مانند اینکه بازیکن یا مربی که پرونده در فیفا دارد می‌تواند به تیم سابقش برگردد. تبصره‌هایی که نشان می‌دهد این ممنوعیت تصمیم پخته‌ای نیست.

وی ادامه داد: اگر ما ادعا می‌کنیم فوتبال‌مان حرفه‌ای است، این تصمیم بر خلاف قواعد حرفه‌ای است و بسیاری از مربی‌ها هم که من اظهاراتشان را دیده‌ام مخالف این ممنوعیت هستند. ما پیش از این یکبار تجربه این ممنوعیت را درباره دروازه‌بان‌ها داشتیم و خوب یادمان مانده است که چطور قیمت برخی گلرهای ایرانی بالا از قبال این طرح بالا رفت.

سرمربی سابق ذوب آهن درباره تبعات مالی این طرح گفت: همین الان پول‌هایی که در فوتبال ایران به برخی بازیکنان و مربی‌ها پرداخت می‌شود متناسب با ارزش حرفه‌ای آنها نیست. در صورتی که این ممنوعیت هم اعمال شود ما شاهد افزایش قیمت بیشتر بازیکن و مربی داخلی خواهیم شد و قیمت‌ها خیلی بالاتر از رقم‌هایی خواهد رفت که الان مطرح است و البته از قبال این افزایش قیمت برخی منفعت خوبی می‌برند.

وی ادامه داد: تصمیم شتاب‌زده‌ای را گرفته‌اند که البته شاید علت اصلی آن فشارهای بین‌المللی باشد، اما مشکل از خارجی‌ها نیست. مشکل مدیرهایی است که در باشگاه‌ها به خصوص باشگاه‌های دولتی روی کار می‌آیند و بدون اینکه در برابر قراردادهایشان پاسخگو باشند این قراردها را امضا می‌کنند و بدهی به جای می‌گذارند. این نوع قرارداد بستن‌ها و پیدا شدن شاکی‌های خارجی باعث شده تا ما اعتبارمان در فیفا از بین برود.

کربکندی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: تا زمانی که فوتبال ایران خصوصی نشود این مسائل وجود خواهد داشت، با این وضع اقتصادی که فوتبال ایران دارد، اجرای چنین طرحی مشکلات را از سمت دیگر بیشتر خواهد کرد. وضعیت تیم‌های نفتی در فوتبال ایران را نگاه کنید کاملا عمق ماجرا مشخص است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار