مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی وزارت صنعت در گفت وگو با پانا خبر داد:

تولید 30 درصد خودروها با استاندارد یورو4/عرضه بنزین یورو4 فقط در20 جایگاه/خودروهای سنگین فاقد یورو4

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی وزارت صنعت با بیان اینکه هم‌اکنون 30 درصد خودروهای سواری کشور در حد استانداردهای یورو 4 تولید می‌شوند، گفت: تاکنون هیچ خودرو سنگین با این استاندارد در کشور تولید نشده است.

کد مطلب: ۱۱۱۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد

کیومرث فروتنی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، درباره اظهارات خودروسازان و وزارت نفت در کم کاری دیگری درباره اجرایی شدن استاندارد یورو 4، اظهار کرد: متهم کردن وزارتخانه ها به تعلل در اجرای استاندارد یورو 4 مناسب نیست.


وی افزود: وزارت نفت نیز در دوران تحریم در راه اندازی پالایشگاه ها و تولید بنزین یورو 4 و تولید گازوییل یورو 4 تلاش زیادی کرده است، اما مجموعه اقدام های اجرایی این وزارتخانه در فرصت زمانی لازم نبوه است.


فروتنی بیان کرد: بنزین یورو 4 در حال حاضر در 20 جایگاه درحال عرضه است که در مقایسه با کل تعداد جایگاه‌های کشور رقم قابل توجهی نیست و وزارت نفت مکلف بوده است بنزین یورو 4 را از ابتدای سال 91 به صورت گسترده عرضه کند.


مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی وزارت صنعت خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد تست های تی ای را بر روی خودروهای داخلی انجام و برای برخی از تولیدات گواهی های آن صادر شده اما تولید انبوه آن نیازمند اقدام هایی است.


وی افزود: تولید انبوه خودروها براساس استاندارد یورو 4 نیازمند تغییراتی در خطوط تولید و تامین قطعات است.


فروتنی با بیان اینکه هم‌اکنون 30 درصد خودروهای سواری کشور در حد استانداردهای یورو 4 تولید می‌شوند، گفت: به همین میزان هدر رفت منابع است چون خودروهای با استاندارد یورو 4 دارای کاتالیستی هستند که اگر بنزین یورو 4 به آن تزریق نشود پس از 10 هزار کیلومتر کاتالیست از بین می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار