درخشش معلم اهری؛

ثبت اختراع (خمیر بازی ارگانیک) توسط عضو پژوهشسرای خیام در اهر

اهر(پانا) - عضو پژوهشسرای خیام اهر موفق به ثبت اختراع خمیر بازی ارگانیک در اداره ثبت اختراعات و مرکز مالکیت های معنوی ایران شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت اختراع (خمیر بازی ارگانیک) توسط عضو پژوهشسرای خیام در اهر

اکرم نجفی، عضو پژوهشسرای خیام اهر موفق به ثبت اختراع خمیر بازی ارگانیک در اداره ثبت اختراعات و مرکز مالکیت های معنوی ایران شد.

خمیر بازی ارگانیک اختراع شده توسط اکرم نجفی مدت بیشتری به صورت خمیر نرم می ماند و می تواند چندین سال مورد استفاده قرار گیرد. رنگ دانه های این خمیر نه تنها ضرری برای بدن ندارد، بلکه مفید برای پوست کودکان است. در استفاده از این خمیر نه تنها حساسیت پوستی دست ایجاد نمی شود، بلکه به دلیل ایجاد یک لایه محافظ، رطوبت روی پوست را حفظ کرده و مانع رسیدن رنگ و اشعه های مضر به سطح پوست می شود.

خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی را می توان از دیگر خواص آن برشمرد و در درمان زخم های خفیف، اگزماهای پوستی و چین و چروک بسیار مفید است. اکرم نجفی قصد دارد در آینده نزدیک این خمیر بازی را به تولید انبوه رسانده و تجاری کند.

گفتنی است در فرایند این ثبت اختراع، مهدی احمدی و جلیل محمدی و اجلال صفری، اکرم نجفی را راهنمایی و هدایت کرده اند.

شایان ذکر است پژوهشسرای خیام مدیریت آموزش و پرورش اهر، پژوهشسرای برتر کشوری و نیز پژوهشسرای اول استان آذربایجان شرقی بوده و بیشترین ثبت اختراعات دانش آموزی را در سطح استان و کشور داراست که بیشتر این اختراعات در مرحله تجاری سازی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار