ماسک عزاداران اگر به خاطر اشک، گرما و شور سینه‌زنی پروتکل های بهداشتی نقض می شود

نیشابور ( پانا) - رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیان کرد که اگر ماسک عزاداران به خاطر اشک، گرما و شور سینه‌زنی و حتی رطوب تنفس هر فرد، مرطوب شود؛ پروتکل های بهداشتی نقض شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۷۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ماسک عزاداران  اگر به خاطر اشک، گرما و شور سینه‌زنی پروتکل های بهداشتی   نقض  می شود

محسن عطیمی نژاد در جمع خبرنگار ان اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری فقط در محوطه‌های روباز در شرایطی که فاصله دو متر رعایت شود، با پروتکل‌های بهداشتی هم‌خوانی دارد.

وی ادامه داد: اگر ماسک عزاداران به خاطر اشک، گرما و شور سینه‌زنی و حتی رطوب تنفس هر فرد، مرطوب شود؛ پروتکل های بهداشتی نقض شده است.

عظیمی نژ اد افزود: متولی برگزاری مراسم در هیئات مذهبی، سازمان تبلیغات است و علوم پزشکی حق مداخله در اجرا ندارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : باید همه با هم، برای برگزاری اَمن عزاداری‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به سازمان تبلیغات کمک کنیم که دو هفته پس از عزاداری ها، دوباره به پیک بیماری برنگردیم؛ همه باید مراقب باشیم که اگر موج سوم از راه برسد، با توجه به خستگی همه به ویژه کادر درمان، نمی شود به راحتی از آن عبور کرد و فاجعه‌بار است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در پایان گفت: بخشی از ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت نشده است؛ نصب بنرهای سطح شهر از جانب هیئات مذهبی برای دعوت از عزاداران و حضور در اماکن، با دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا مغایر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار