افتتاحیه مراسم عزاداری ماه محرم از شبکه شاد در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - جلسه افتتاحیه مراسم عزاداری ماه محرم که به صورت مستقیم از شبکه شاد پخش می شد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه مراسم عزاداری ماه محرم از شبکه شاد در آذربایجان شرقی

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه افتتاحیه مراسم عزاداری ماه محرم که به صورت مستقیم از شبکه شاد پخش می شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)، گفت: ماه محرم ماه تربیت و خودسازی در کنار عزاداری امام حسین(ع) است و بهترین فرصت برای تمام اقشار جامعه است تا ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهند دارد و مسیر زندگی خود را راه امامان کنند.
وی افزود: ماه محرم پر از درسهایی است که فرزندان را می تواند با عشق و علاقه با امامان آشنا کند.
در محرم ماداران با پوشاندن لباس مشکی و شرکت در مراسم عشق به امام را به کودکان خود نشان می دهند.
علمی با بیان اینکه این ماه فرصتی است تا به فقرا توجه کنیم که یکی از پیام های محرم است خاطر نشان کرد:
عزاداری برای امام حسین به دانش آموزان می آموزد که به مقدسات دینی ارزش قائل شوند زیرا که امام حسین متعلق به تمام مردم است.
وی به اولیا و دانش آموزان توصیه کرد در آپارتمانهای خود گروهها و دسته های حسینی را در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری ایجاد کنند زیرا که عاشورا و محرم گنجینه مهم فرهنگی و مذهبی است و هویت اسلامی باید در سایه این مراسمات به دانش آموزان شناسانده شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: باید مفاهیم عاشورا و کربلا را با محبت برای کودکان بازگو کنیم و اینکار را با مطالعه بیشتر بصورت عمیق و با اطلاعات درست خود به دانش آموزان انتقال دهیم.
وی افزود: برنامه هایی در ماه محرم توسط معاونت پرورشی در شبکه شاد ایجاد شده و پویشی تحت عنوان "هر خانه یک حسنیه و هر مدرسه یک هیئت مجازی" در این ایام اجرا خواهد شد.
علمی از برگزاری مجازی مراسم"احلی من العسل" با حضور تمام دانش آموزان در بستر شبکه شاد خبر داد و افزود: در این مراسم از ظرفیت مداحان دانش آموز استفاده خواهد شد.
وی در پایان از طرف خانواده ها خواست تا نذورات ماه محرم را به سوی مرحله دوم " کمک های مومنانه" سوق دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار