مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبرداد:
سنجش ۴ هزار و۶۱۰ نوآموز در پایگاه های سنجش سلامت استان
سنندج(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت تا کنون ۴ هزار و ۶۱۰ نفر نوآموز بدوورود به دبستان ارزیابی اولیه شده اند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی هدف از اجرای برنامه سنجش را غربالگری دانش آموزان به منظور جای دهی درست در نظام آموزشی، مداخله به هنگام، ارایه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش عنوان کرد.
وی افزود : از تعداد ۴ هزار و ۶۱۰ نفر نوآموز ارزیابی شده در پایگاه های سنجش ، ۲۰۴ نفر مشکوک به مشکل بینایی، ۹۰ نفرمشکوک به مشکل شنوایی ،۱۲ نفر دارای مشکلات جسمی-حرکتی و۶۱۷ نوآموز نیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکردند و به مرحله تخصصی ارجاع گردیدند.
قربانی گفت: ۱۵۰ نفر نیروی اجرایی تخصصی در ۲۱ پایگاه اولیه و مجازی در۱۰شهرستان با ارزیابی شنوایی، بینایی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان اجرای برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان استان را تا پایان شهریورماه برعهده دارند .
وی بابیان اینکه تاکنون ۱۲هزار ۷۰۰ نوآموزاستان درسامانه ی سنجش سلامت نوبت گیری کردند، اظهارکرد: درشرایط کنونی بیماری کرونا نوبت گیری در سامانه با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هرپایگاه سنجش روزانه تعداد ۲۰نفر نوآموز را ارزیابی نموده وساعت کاری در نوبت صبح از ۸ تا ۱۳ ودر نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۹ با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برنامه ارزشمند سنجش برای بیست وششمین سال متوالی به عنوان فرصتی برای برنامه ریزی آموزشی متناسب با استعداد، تشخیص و جایگزینی آموزش،کمک به بهبود کیفیت آموزشی وکنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دو مرحله مقدماتی(غربالگری) وتخصصی همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجراست.
وی گفت: بر اساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا رشدی هستند و تشخیص به موقع این کودکان نه تنها می تواند از بروز و تشدید معلولیت ها در آن ها جلوگیری نماید بلکه در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است و تشخیص ندادن به موقع مشکلات آسیب های جبران ناپذیری را دارد .
قربانی در ادامه افزود: ۲۷ هزارو ۴۳۴ نفر نوآموز بدوورورد به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مورد ارزیابی های اولیه و تخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی گردیدند.
ارسال دیدگاه