نوبت گیری ۷۴ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان برای شرکت در طرح سنجش سلامت در مشهد
مشهد(پانا)- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در حاشیه بازدید از پایگاه های طرح سنجش در مشهد اعلام کرد تاکنون ۷۸۵ هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان معادل با ۷۴ درصد برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در کشور نوبت گیری کرده اند.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از دو پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شهر مشهد اظهار کرد: ۴۴۲ هزار از نوآموزان معادل با ۴۱.۵ درصد نیز تاکنون مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته اند.
وی گفت: تاکنون ۳۵ هزار نفر از نوآموزان یعنی حدود ۸ درصد به پایگاه های تخصصی هوش ارجاع شده اند که از این تعداد تاکنون ۱۸ هزار نوآموز مورد سنجش تخصصی هوش قرار گرفته اند.
وی افزود: از این میزان سنجش در پایگاه های تخصصی هوش ۷ هزار نوآموز عادی ، ۱۰ هزار دیرآموز و ۷۲۸ نوآموز استثنایی تشخیص داده شدند و ۷۵ نوآموز نیز به بهزیستی معرفی شده اند.
معاون وزیر با اشاره به آمار سنجش استان خراسان رضوی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی تاکنون ۷۰ هزار نوآموز معادل ۵۷ درصد نوبت گیری کردهاند و ۳۵ هزار نفر معادل با ۲۹ درصد نیز ارزیابی شده اند.
وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهر مشهد و دیر شروع شدن فعالیت پایگاه های سنجش این شهر آمار استان خراسان رضوی از میانگین کشوری پایین است که نیاز به فعالیت ویژه و گسترده در زمان باقیمانده دارد.
حسینی با بیان اینکه سنجش در تمامی پایگاه ها با تدابیر کامل بهداشتی انجام می شود، افزود: دو شیفته شدن پایگاه ها و فعالیت این پایگاه ها در روزهای جمعه به تسریع روند سنجش می تواند کمک کند.
وی افزود: ۲۰۰ پایگاه به پایگاههای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری اضافه شده است.
حسینی ادامه داد: پیشبینی اتاق انتظار برای والدین، افزایش زمان سنجش از ۱۵ به ۳۰ دقیقه، افزایش ساعت کار پایگاهها از ۴ به ۵ ساعت، پرداخت الکترونیکی وجه سنجش، امکان دوشیفته شدن پایگاهها، الزام کادر سنجش به استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی مداوم پایگاه از اقداماتی است که امسال در طرح سنجش انجام شده است.
حسینی با بیان اینکه برنامه سنجش از سال ۷۳ با پوشش ۱.۵ درصدی شروع شده است، گفت: میزان پوشش در سال گذشته به ۹۷ درصد رسید و در سال جاری پوشش ۹۹ درصدی هدفگذاری شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه بسته تحولی مداخلات به هنگام طلایی یکی از بسته های تدوینی آموزش و پرورش استثنایی است، گفت: یکی از راه های مداخلات به هنگام طلایی کاهش سن سنجش نوآموزان است و برای شناسایی به موقع و مداخلات به هنگام باید سنجش را به بدو تولد رساند.
وی گفت: راه اندازی یک پایگاه سنجش در استان های کشور یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام آموزش و پرورش استثنایی است.
وی همچنین افزود: برای رسیدن به استاندارد در برنامه سنجش، پایگاه جامع آزمون های استاندارد سنجش در آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است.
ارسال دیدگاه