رییس سازمان زندان‌ها با صدور بخشنامه‌ای تاکید کرد:

هیچ گونه تبعیض یا برخورد ناروا با زندانی و خانواده وی پذیرفتنی نیست

تهران( پانا) - رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور عنوان کرد نباید به دلایل گوناگون ازجمله جـرم، هیچ گونه تبعیض یا برخورد ناروایی با زندانی وخانواده وی انجام شود و می‌بـایست مسائل و مشکلات آنان بـا نهایت سعه صــدر و دقـت مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۰۹۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
هیچ گونه تبعیض یا برخورد ناروا با زندانی و خانواده وی پذیرفتنی نیست

به گزارش روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، محمد مهدی حاج محمدی با صدور بخشنامه ای خطاب به مدیران زندان‌های سراسر کشور ضمن تاکید بر سیره مدیریتی حضرت علی علیه السلام اظهار کرد: برخی تشخص ها و نسبت ها نباید موجب تبعیض و برخورداری از امکانات و امتیاز خاص و مالک الرقاب شدن عده ای و یا حتی احساس تبعیض در زندان ها شود چرا که این غفلت برخلاف مدیریت در تراز انقلاب اسلامی است.

در ادامه این بخشنامه آمده است: سیری در معارف ناب و کلام نورانی امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام پیشوای عدالت و دادگری و ملجأ محرومان ونیازمنـدان، آن جـا که در آخـرین لحظات عمر مبارکشان خطاب به امـام حسن علیه السلام وصیت می کنند: «از آن چیزی که می خوری به قاتلم بده و از آنچه که می نوشی به او نیز بنـوشان ... اگر خواستید قاتلم را قصـاص کنید فقـط یک ضـربه به او بزنید». مبین آن است که در برابر شریرترین و تبهکارترین انسانها نباید ازجاده انصاف و مروت خارج شد و مدارا با مجرمان یک اصل بنیادین است.

رییس سازمان زندان ها در این بخشنامه تاکید کرد: بر این اساس و ملهم از سیره آن امام همام، مسئولیت ما در سازمان زندان‌ها در مواجهه با انبوهی از زندانیان و خطاکاران، بسیارسنگین است و نباید به دلایل گوناگون از جمله جـرم، هیچ گونه تبعیض یا برخورد ناروایی با زندانی و خانواده وی انجام شود و می بـایست مسائل و مشکلات آنان بـا نهایت سعه صــدر و دقـت مورد رسیدگی قرار گیرد.

حاج مهدی در این بخشنامه تصریح کرد: برخی تشخص ها و نسبت ها نیز نباید موجب تبعیض و برخورداری از امکانات و امتیاز خاص و مالک الرقاب شدن عده ای و یا حتی احساس تبعیض در زندان‌ها شود، چرا که این غفلت برخلاف مدیریت در تراز انقلاب اسلامی است و موجب قطع همکاری خواهد بود. موفقیت همکاران خدوم را ازخداوند متعال خواستارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار