رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

مهارت های حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه در فضای مجازی ارتقا می یابد.

سنندج(پانا)- رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از ارتقای مهارت های فنی وشایستگی های شغلی دانش آموزان با نیازهای ویژه دربستر فضای مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مهارت های حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه در فضای مجازی ارتقا می یابد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان ،خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر هدف از برگزاری کارگاه های تخصصی مهارت آموزی را ارتقای کمی و کیفی زندگی فردی و اجتماعی ،گسترش فرهنگ کارآفرینی و رشد استقلال فردی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد.

رنجبر، غنی سازی اوقات فراغت را یکی از مهم ترین فرصت های تربیتی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ های اوقات فراغت با شعار هر دانش‌آموز یک نقش - یک مهارت در بستر شبکه آموزشی دانش آموزی شاد از 15 تیرماه آغاز شده وتا پایان مرداد ماه ادامه می یابد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان مهارت آموزی را از مهم ترین اهداف فعالیت های تابستانی عنوان کرد و گفت: می توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان ارائه کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی گفت : با اجرای دوره های آموزشی، ارتقای مهارت های فنی و شایستگی های شغلی ،آموزش کار آفرینی ،مهارت های فنی وکسب وکار می توان زمینه ورود دانش آموزان مستعد با نیازهای ویژه را به بازار کار در آینده فراهم کرد .

وی به نقش مهارت آموزی در بروز خلاقیت های دانش آموزان اشاره و تأکید کرد: در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای حضور دانش آموزان بر اساس علایق و توانایی های آنان در دوره های مختلف حرفه آموزی مجازی فراهم شده است.

رنجبر با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، اظهار کرد: آموزش وپرورش با نیازهای ویژه تلاش دارد تا بسترهای لازم را برای آموزش مهارت های حرفه ای به دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به جمعیت بالای افراد دارای نیازهای ویژه که بعد از اتمام مدرسه بیکار هستند، اظهار کرد: گسترش فرهنگ کارآفرینی و مهارت آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه باعث می شود به درک عمیق تری از آموخته های خود دست یابند و برای ساختن آینده ای بهتر در جامعه آماده شوند.

رنجبر با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی است، تصریح کرد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد وتوانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار