طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان بوشهر آغاز شد

بوشهر(پانا)_ کارشناس مسئول بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهرگفت برنامه کشوری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان بوشهر از پانزدهم تیرماه به مدت دو ماه آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان بوشهر آغاز شد

فرزانه گشمردی در گفت‌وگو با روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار کرد : تنبلی چشم یا «آمبلیوپی» نوعی اختلال بینایی است که اگر به‌موقع تشخیص و درمان نشود فرد را از ناحیه چشم، کم‌بینا یا نابینا می‌کند که در صورت تشخیص به‌موقع به‌راحتی درمان می‌شود.
او گفت : تنبلی چشم معمولاً در سنین پایین و زیر ۶ سال اتفاق می‌افتد، والدین در این سنین بهتر است در مواردی که حتی کودک شکایتی هم نداشته باشد برای معاینه به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و یا خانه بهداشت مراجعه کنند.
این کارشناس خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و افزایش احتمالی بیماری کووید ۱۹ در پاییز، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سازمان بهزیستی استان بوشهر باهدف حفظ سلامتی افراد، برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال را از مورخه ۱۵ تیر ماه لغایت ۱۵ مهر ماه سال جاری به مدت سه ماه اجرا می‌کندکه طبق پروتکل کشوری تنبلی چشم کودکان در سال ۹۹ فقط استفاده از دستگاه اتورفرکتومتر استفاده می‌شود.
کارشناس مسئول بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: معاینه چشم روزهای دوشنبه در اداره بهزیستی شهرستان بوشهر واقع در بلوار امام خمینی (ره)، خیابان فاطمیه انجام می‌گیرد که انتظار است والدین جهت پیشگیری از کووید ۱۹ حتماً با ماسک به این مکان مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار