سرمایه گذاری۷۰ میلیاردتومانی بنیادعلوی درطرح‌های محرومیت زدایی شهرستان گرمی

اردبیل(پانا)- بنیاد علوی با اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه سرمایه‌ای مشارکت برای اجرای پروژه‌های ضروری و محرومیت زدایی در شهرستان گرمی را متعهد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه گذاری۷۰ میلیاردتومانی بنیادعلوی درطرح‌های محرومیت زدایی شهرستان گرمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، جلسه محرومیت زدایی شهرستان گرمی با حضور مدیرعامل بنیاد علوی و استاندار اردبیل، نماینده شهرستان گرمی، فرماندار گرمی و مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد.

بنیاد علوی در این جلسه با اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه سرمایه ای مشارکت به اجرای پروژه های ضروری و محرومیت زدایی را متعهد شد.

بنیاد علوی مشارکت در تامین اعتبار احداث مدرسه در بخش انگوت، اجرای رینگ و روشنایی دریاچه گیلارلوی گرمی، زمین چمن ورزشی، طرح آبخیزداری، اجرای زیرساخت ناحیه صنعتی، تکمیل درمانگاه فرهنگیان، مرکز نگهداری معلولان، احداث کتابخانه و اجرای یک مرکز جامع سلامت را بعد از مطالعه و کارشناسی در سال‌جاری را متعهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به موقعیت شهرستان گرمی به عنوان دومین ورودی از مرز بیله سوار، توانمند کردن و اجرای پروژه های ضروری در این شهرستان را گامی مهم در رفع محرومیت این منطقه بیان کرد.

اکبربهنام جو بر سرعت در اجرای پروژه ها توسط دستگاههای اجرایی تاکید کرد و با اشاره به اجرای سد تازه کند در شهرستان گرمی به عنوان تامین کننده آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای بیش از ۲۱۰ روستا، خواستار مشارکت بنیاد علوی برای تکمیل این سد شد.

او با بیان اینکه تاکنون برای زیرساخت این سد ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: برای اتمام این پروژه حدود ۲۲۰ میلیارد تومان نیز اعتبار نیاز است.

استاندار اردبیل خواستار تامین ۴۰ الی ۵۰ میلیارد تومان در بازه زمانی سه ساله برای تکمیل این سد شد.

بهنام جو ادامه داد: اعتبار مورد نیاز باقیمانده نیز از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می شود.

نماینده شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات راه و آب در این شهرستان خواستار تسریع دستگاههای اجرایی در تکمیل پروژه های مشارکتی با بنیاد علوی شد.

ولی اسماعیلی اجرای سدهای معیشتی در این شهرستان را امری حیاتی برای منطقه دانست و خواستار اختصاص کمک های اعتباری از سوی بنیاد علوی برای اجرا شد.

او افزود: مطالعاتی در گذشته برای اجرای سدهای معیشتی انجام گرفته که با اجرایی شدن مشکلات زیادی را در منطقه کاهش می دهد.

مدیرعامل بنیاد علوی نیز در این جلسه با اشاره به اختصاص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در سال جاری به شهرستان گرمی، گفت: این رقم در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان بود.

محسن منصوری افزود: لازم است در اجرای پروژه های مشارکتی تفکیک در اجرا بین بخش دولتی و بنیاد علوی انجام شده تا روند اجرا تسریع و تمام اعتبارات اختصاص یافته جذب شود.

او بیان کرد: تحقق الگوی جامع توسعه در مناطق محروم کشور در دستور کار بنیاد علوی قرار دارد و شهرستان گرمی به عنوان یکی از ۲۰ شهرستان محروم کشور انتخاب شده است.

مدیرعامل بنیاد علوی ماموریت اصلی بنیاد را توانمندسازی شهرستان های محروم در زمینه های فرهنگی، تربیتی ، آموزشی، سلامت و زیرساخت های عمرانی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار