دختر ورزشکار دشتستانی در گفتگو با پانا:

حتی اگر حمایت کننده ای نداشتید، خودتان را بزرگترین حامی خود بدانید

دشتستان (پانا) -یاسمن زمانی، دختر فعال و هنرمند اهل دشتستان بوشهر است که در کسب علم و ورزش توامان کارنامه موفقی دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
حتی اگر حمایت کننده ای نداشتید، خودتان را بزرگترین حامی خود بدانید

یاسمن زمانی، متولد فروردین ماه 1383، زاده برازجان محصل در رشته ریاضی است که از 6 سالگی با شروع اسکیت پا به عرصه ورزش گذاشته است. به پاس گرامیداشت روز دختر، پانا، با او گفتگویی داشت تا از فعالیت‌ها و دلیل موفقیت او آگاه شویم.

در کنار فعالیت های ورزشی خود در چه حرفه های دیگری فعالیت کرده اید؟

در کنار رشته های ورزشی، موسیقی در رشته نی انبان و زبان آلمانی را دنبال کرده ام.

از افتخاراتی که تاکنون کسب کرده اید مختصر توضیحی بدهید؟

در رشته اسکیت، 3 مدال طلا، 4 مدال نقره و 2 مدال برنز را در 14 بار شرکت در مسابقات کشوری کسب کرده ام که موفق به کسب 9 مقام کشوری شده ام.

در سال 96 موفق به ورود به مسابقات کشور فرانسه و در همان سال به عنوان برترین ورزشکار دختر دشتستان انتخاب شده ام. در رشته های دو و میدانی، طناب زنی و والیبال نیز دارای مقام های گوناگونی هستم.

چطور با این رشته آشنا شدید و مشوق شما چه کسانی بودند؟

زمانی که من با محیط اسکیت آشنا شدم آن را در پارک دیدم، خوشم آمد و به صورت تفریحی و گذرا شروع کردم اما بعد از گذشت دو سال به این رشته علاقه مند شدم و به پشتیبانی پدر و مادرم که اصلی ترین مشوق های من هستند به جایگاهی که امروز دارم رسیدم.

آیا فعالیت های ورزشی خللی در درس خواندن شما به‌وجود آورده است؟

همیشه سعی کردم در هر دو موفق باشم. خانواده ام چنین انتظاراتی نداشتند که همیشه جزو رتبه های اول باشم، اما در هر دو حمایت شدم. به هیچ کدام لطمه ای وارد نشده، اما به دلیل تمریناتم در خارج از استان،خودم و خانواده ام از خیلی از زمان تفریحات و استراحتمان گذشت کرده ایم.

وقتی موفق به کسب افتخاری می شوید چه احساسی درون شما شکل می‌گیرد؟

احساس افتخار و سربلندی می کنم و از اینکه دختر توانمندی هستم که برای خواسته هایم تلاش می کنم تا به جایگاه مد نظرم برسم، به خودم می بالم.

نظر شما نسبت به یاسمن زمانی فعلی چیست؟

خیلی کم اتفاق می افتد که از ابعاد بیرونی به خودم نگاه کنم. به دلیل رفتارهای شخصی و خصلت هایی که احتمال می دهم نامناسب بوده اند، برای تصحیح اشتباهاتم به درون خودم می‌نگرم. دختری هستم کاری را که شروع می‌کنم، تا آخر آن را دنبال می کنم و شاید بارها و بارها کاری را اشتباه انجام داده ام که فقط از دید دیگران اشتباه بوده، اما خودم به درست بودن آن اطمینان داشته ام. در مواجهه با شکست بارها تلاش می‌کنم.

آینده خود را چگونه می بینید؟

به دلیل تلاشهایی که امروز می‌کنم و شناختی که نسبت به خودم دارم می‌دانم و می‌توانم که به‌جای خوبی می‌رسم و آینده قشنگی دارم.

در این ایام کرونایی برای تمرین و آمادگی جسمانی بهتر خود چه می کنید؟

اوایل این بحث تمریناتی را در خانه انجام میدادیم که بعد ها با رعایت پروتکل های بهداشتی مجدد در محل تمرینات حاظر شدیم که مجدد لغو شد و الان مشغول به تمرینات باشگاهی هستم .

در پایان با توجه به فرارسیدن روز دختر چه سخنی با دختران این سرزمین دارید؟

به حرف های منفی دور و بر توجهی نکنید. برای اهدافی که دارید تلاش کنید، حتی اگر حامی و حمایت کننده ای نداشتید خودتان را بزرگترین حامی خود بدانید. برای رسیدن به یک هدف متعالی باید از خیلی از مسائل و مشکلات بگذرید. با کسب تجربه های هر چند ساده و با شناخت مسیر زندگی خود می توانید به جاهای خیلی بزرگی برسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار