افتتاح پیش دبستانی، دبستان و مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانشآموزان با نیازهای ویژه شهید شکفته در مشهد
تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، رئیس شورای شهر مشهد و اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش خراسان رضوی پیش دبستانی، دبستان و مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانشآموزان با نیازهای ویژه شهید شکفته در ناحیه پنج مشهد افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در آیین افتتاح این مدرسه ضمن تقدیر از شورای شهر مشهد اظهار کرد: «آموزش و پرورش استثنایی ۵۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانشآموزان با نیازهای ویژه را پرداخت میکند و ۵۰ درصد بقیه هزینه سرویس نیازمند مشارکت خانوادهها و خیران است و در شهر مشهد با مصوبه شورای شهر مشهد این مبلغ از اعتبارات شهرداری پرداخت میشود.»
معاون وزیر با بیان اینکه رسیدن به آموزش و پرورش استاندارد نیازمند استاندارد سازی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، منابع مالی و رویه ها است اظهار کرد: استاندارد سرانه فضای آموزشی دانشآموزان استثنایی ۲۷.۵ متر مربع است و اکنون این عدد ۱۰ متر مربع است که برای رسیدن به این استاندارد ۲۰۰مدرسه ویژه استثنایی و ۱۴ مدرسه اتیسم باید در کشور ساخته شود. با همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس ساخت ۶۹ مدرسه از ۲۱۴ مدرسه مورد نیاز با شعار «آغازی خوب برای پایانی خوب» در سال جاری آغاز شده است.»
وی عنوان کرد: «کل پروژه های در دست اجرای مربوط به آموزش و پرورش استثنایی ۱۳۱ پروژه است که با مشارکت خیران و سازمان نوسازی مدارس این پروژه ها در حال تکمیل است.»
معاون وزیر با بیان اینکه استاندارد سازی تجهیزات در کنار مدرسه سازی باید مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: بر همین اساس نهضت توان افزایی با هدف تامین تجهیزات کمک آموزشی، توانبخشی و ورزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه در آموزش و پرورش استثنایی آغاز شده است. ۱۵۰ نوع تجهیزات با تعداد ۷۲ هزار عدد برای دانشآموزان با نیازهای ویژه مورد نیاز است که تامین این میزان وسایل نیازمند مشارکت تمامی خیران است.»
حسینی مناسب سازی نیروی انسانی را از دیگر گامهای استاندارد ساز آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار کرد: «در آموزش و پرورش استثنایی ۱۲ هزار نیرو کمبود وجود دارد که از طریق سازمان امور استخدامی و دانشگاه فرهنگیان به مرور این کمبود مرتفع خواهد شد.»
وی افزود: «گام بعدی استاندارد سازی، مناسب سازی منابع مالی است و بر همین اساس در سال جاری اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۵۰ درصد افزایش یافته است.»
معاون وزیر آخرین گام استاندارد سازی را استاندارد سازی رویهها دانست و گفت: «در راستای استاندارد سازی رویهها در آموزش و پرورش سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی» و «توسعه مشارکت، کاهش تمرکز واجتماعی شدن » تدوین شده است.»
حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر آموزش و پرورش، توانبخشی دانشآموزان با نیازهای ویژه را نیز برعهده دارد اظهار کرد: «ارائه خدمات توانبخشی به دانشآموزان با نیازهای ویژه از بدو ایجاد سازمان تاکنون ۶ برابر شده است در سال جاری ۳۹ هزار نفر از خدمات بهره مند شدهاند.»
معاون وزیر با بیان اینکه مدرسه شهید شکفته بیست و نهمین مدرسه استثنایی است که در چند ماه اخیر افتتاح شده است اظهار کرد: «وجود مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانشآموزان با نیازهای ویژه در کنار این مدرسه میتواند علاوه بر ارائه خدمات به دانشآموزان به والدین دانشآموزان با نیازهای ویژه نیز خدمات ارائه کند.»
مرکز آموزشی و مرکز مشاوره شهید شکفته با زیربنای یک هزار و پنج متر مربع در سه طبقه و با مشارکت خانواده شهید شکفته و اداره کل نوسازی خراسان رضوی در سه طبقه و با ۱۵ اتاق ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه ساخته شده است.
ارسال دیدگاه