بیانیه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص ادعای مفقودی نمونه های آزمایشگاهی کرونا

اهواز (پانا) - دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص مفقودی نمونه های آزمایشگاهی کرونا بیانیه ای صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص ادعای  مفقودی نمونه های آزمایشگاهی کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جندی شاپور اهواز، پیرو پخش فیلمی در بخش گفتگوی ویژه خبری شامگاه صدا و سیمای خوزستان و ادعای مجری برنامه مبنی بر "مفقودی ۱۱ هزار نمونه از ۲۹ هزار نمونه آزمایش کرونا که در هفته های اخیر از مراجعه کنندگان به مراکز نمونه گیری در اهواز گرفته شد" به اطلاع مردم شریف استان می رساند:

ادعای مطرح شده در این برنامه کاملا کذب و به دور از واقعیت مطرح شده است. در خصوص نمونه های سرپایی اخذ شده در آزمایشگاه های کروناویروس قابل ذکر است تا به حال تعداد ۵۰۳۴۲ عدد نمونه پذیرش شده که از این تعداد ۴۳۳۷۷ عدد آن پاسخ داده شده است. از تعداد ۶۹۶۵ نمونه باقیمانده نیز تعداد ۳۵۰۰ نمونه امروز ۲۶ خرداد پاسخ داده خواهد شد. مابقی نمونه ها به تعداد ۳۴۶۵ نمونه به دلیل برخی اشکالات در نمونه ها مانند عدم رعایت زنجیره سرما در انتقال و یا تکنیک غلط در نمونه گیری قابل آزمایش نبوده اند که از این افراد مجددا نمونه گیری شده است. این تعداد تنها شش درصد کل نمونه ها است، درحالیکه تا ده درصد به عنوان نمونه های مخدوش در همه آزمایشگاه ها یک استاندارد و غیرقابل اجتناب است. شگفت آور آنکه این مساله بدیهی چگونه بزرگنمایی و تحریف و به سرعت در رسانه های مختلف و با عنوان کاملا کذب مفقود شدن نمونه ها پخش شده است.

همچنین لازم به ذکر است که گزارش کامل وضعیت آمار و اطلاعات مربوط به بیماران کرونا، بصورت روزانه در اختیار دستگاه های امنیتی و نظارتی استان قرار داده می شود و وزارت بهداشت نیز بصورت آنلاین این موارد را مورد بررسی قرار می دهد.

لازم به ذکر است استان خوزستان در موضوع نمونه گیری از موارد مشکوک به کرونا در رتبه دوم کشور قرار دارد و تلاش کادر بهداشت و درمان استان به ویژه پرسنل پرتلاش آزمایشگاهی برای بیماریابی سریع به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا با تمام توان ادامه خواهد داشت و متاثر از اقدامات ناجوانمردانه و غیرواقع قرار نخواهد گرفت.

نکته مهمی که باید توجه کرد این است که مجری برنامه مذکور به عنوان سند اظهارات نادرست خود، به جلسه مورخ ۱۴ خرداد در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اشاره کرده، در حالیکه در جلسه مورد اشاره به هیچ عنوان مباحث مربوط به آزمایشگاه ها مطرح نشده، بلکه موضوع اصلی جلسه مذکور، رسیدگی به وضعیت محل های نمونه گیری بوده است.

به نظر می رسد؛ مطرح کردن چنین ادعاهای کذبی در یک برنامه زنده آن هم از طریق رسانه ملی که می‌بایست محل انتشار اطلاعات موثق باشد، تنها باعث تشویش اذهان عمومی، ایجاد نگرانی میان مردم و انداختن آب در آسیاب دشمنان قسم خورده نظام و تهیه خوراک برای رسانه های معاند و در ادامه سناریوهای چند روز گذشته در جهت تخریب روحیه مسئولین و مدافعان سلامت مردم است که در ماه های گذشته مخلصانه در حال جانفشانی و مراقبت از بیماران هستند و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در فرمایشات خود از نیروهای خدوم حوزه بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا قدردانی به عمل آوردند.

در پایان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حق خود را برای پیگیری قضایی موارد اتهامی مطرح شده در این برنامه که با هدف تشویش اذهان عمومی و به صورت غیرواقعی مطرح شده است، محفوظ می داند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار