استاندار بوشهر:

فرمانداران اقلام بهداشتی را برای برگزاری آزمون های مدارس تامین کنند

بوشهر(پانا)_استاندار بوشهر خواستار این شد که فرمانداران به عنوان روسای شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها با استفاده از ظرفیت های محلی، آموزش و پرورش را در تهیه اقلام بهداشتی برای برگزاری آزمون های مدارس یاری کنند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
فرمانداران اقلام بهداشتی را برای برگزاری آزمون های مدارس تامین کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، عبدالکریم گراوند در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با قدردانی از تلاش های اداره کل آموزش و پرورش در حل مشکلات دانش‌آموزان و کاهش دغدغه والدین در برگزاری امتحانات حضوری گفت: با توجه به گستردگی آموزش و پرورش و محدودیت منایع مالی این نهاد، در ستادکرونای استانی مصوب کردیم نهادهای مختلف با آموزش و پرورش در برگزاری حضوری آزمون ها همکاری کنند و این تعامل باید ادامه داشته باشد.

وی، با اشاره به اینکه در برگزاری کلاس‌ها و امتحانات غیرحضوری دانش آموزان، صدا و سیما و رسانه های مجازی نقش مهمی ایفا کردند، افزود: بر اساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم، ضمن ضدعفونی مراکز امتحانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان و عوامل اجرایی امتحانات مدارس الزامی است.

رئیس شورای آموزش‌و‌پرورش استان‌بوشهر با تاکید بر اجرای سختگیرانه پروتکل های بهداشتی در اجرای آزمون ها گفت: همه دانش آموزان و عوامل اجرایی باید با ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در امتحانات، حاضر شوند.

گراوند با بیان اینکه برای ما قابل قبول نیست که دانش آموزی به دلیل بضاعت مالی برای تهیه ماسک و دستکش نتواند در آزمون های حضوری شرکت کند، اظهار کرد: فرمانداران به عنوان روسای شوراهای آموزش و پرورش باید با استفاده از ظرفیت های محلی ماسک و دستکش را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

وی با اشاره به فعالیت های صدا و سیما برای آموزش غیرحضوری در دوره تعطیلات کرونایی مدارس، خاطرنشان کرد: این تلاش ها تا حدود زیادی تعطیلی آموزش حضوری را جبران کرد و باید با استفاده از این ظرفیت ها کاری کنیم در تقویم جدید آموزشی،خانواده ها با دغدغه کمتری فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این جلسه با اشاره به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: پس از تعطیلی مدارس، با همکاری خوب معلمان سختکوش، آموزش ها به صورت غیر حضوری و در حد مطلوب ادامه پیدا کرد.

علیمراد‌ کرمی ادامه داد: در ابتدای دوره تعطیلات، آموزش و پرورش استان در اقدامی ابتکاری و برای نخستین بار در کشور، شبکه تلویزیون اینترنتی به نام شتاب را راه اندازی کرد و با حضور معلمان توانا از نقاط مختلف استان به صورت برخط و آفلاین، آموزش های لازم به دانش‌آموزان ارائه شده و حتی کلاس های کنکور هم از طریق این شبکه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه فقط آزمون های دو پایه تحصیلی نهم و دوازدهم به دلیل اهمیت آنها در بحث هدایت تحصیلی و کنکور سراسری به صورت حضوری برگزار می شود، اظهار کرد: به دلیل دغدغه خانواده ها، به صورت استانی تصمیم گرفتیم در پایه نهم فقط آزمون دروسی که در بحث هدایت تحصیلی موثر هستند، به صورت حضوری برگزار شود.

کرمی با تاکید بر اجرای پروتکل های بهداشتی در برگزاری آزمون ها، خاطرنشان کرد: با رصد روزانه، وضعیت حوزه های امتحانی را بررسی کرده و خوشبختانه تاکنون گزارشی در خصوص رعایت نکردن پروتکل ها دریافت نکرده ایم.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در این جلسه با اشاره به اینکه خانواده ها نگرانی های متعددی در خصوص برگزای آزمون ها داشتند و دغدغه های خود را به صورت حضوری یا از طریق فضای مجازی منعکس می کردند، افزود: خوشبختانه آموزش و پرورش با رعایت پروتکل ها و نهایت دقت نظر، امتحانات را برگزار می کند و در بیشتر حوزه های امتحانی تمام مسائل موارد پروتکل ها رعایت می شود.

سعیدکشمیری ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی نیز با در اختیار قرار دادن تعدادی تب سنج آموزش‌و‌پ رورش را در امر برگزاری امتحانات یاری کرده است.

وی با بیان اینکه ممکن بود برخی از دانش‌آموزان بضاعت مالی تهیه ماسک و دستکش را نداشته باشند، اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش با تهیه اقلام بهداشتی در محل حوزه ها، ابن نگرانی را رفع کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار